– תוכן פרסומי –

לאן באמת הולך הכסף בקמפיינים שלכם, ואיזה 3 תנאים חייבים להתקיים בשביל החזר השקעה משתלם בשיווק?

"חצי מהכסף שהוצאתי על פרסום בוזבז – אני רק לא יודע איזה חצי."  

את המשפט הכה מעורר הזדהות הזה אמר ג'ון וונמאייקר, איש עסקים ופוליטקאי אמריקאי, שמת לפני מאה שנה. מעניין לגלות שהאכזבה מפרסום ממומן קיימת מאז ומתמיד: גם אצל בעלי עסקים מהמאה הקודמת (שכנראה פרסמו באמצעות כרזות ומודעות במגזינים), וגם אצל בעלי עסקים שמשווקים בדיגיטל בשנת 2022.

מי שפירסם בעבר בדיגיטל כנראה מכיר את התחושה של לשלם כמה אלפי ש"ח לחברת שיווק או קמפיינר, פלוס לשלם בין עשרות למאות ש"ח ביום לתקציב לפלטפורמת הפרסום, וההבטחות של הקמפיינר ש"אנחנו בכיוון טוב", ו"יש מעורבות". 

אבל בסופו של דבר? מקבלים מעט מדי לידים, שרובם קרים במקרה הטוב, או בכלל לא מבינים מה אנחנו רוצים מהם במקרה הרע.

המון קמפיינרים וחברות שיווק מומחים בלגרום לבעלי-עסקים לשרוף כסף.
הם כ"כ מאמינים ביכולת ה-PPC שלהם, ובאופטימיזציה שהם מבצעים לקמפיינים, שהם מניחים בצד את הנקודה הכי חשובה בשיווק: החזר השקעה.

יש לי סוד לגלות לך: שיווק טוב זה לא רק "להרים קמפיין" ולייצר לידים. זה רק השלב האחרון.
אם השלבים שלפני לא נעשים בצורה נכונה, אז כמה שלא נשרוף תקציב לפלטפורמת הפרסום – אנחנו פשוט לא נצליח למכור בכמות שאנחנו רוצים.

ויש לי עוד סוד לגלות לך: המרוויחים האמיתיים מהפרסום הממומן אלה פלטפורמות הפרסום.
מטא (פייסבוק ואינסטגרם), גוגל, יוטיוב, טיקטוק ודומיהם מתעשרים על חשבון התקוות והאופטימיות של בעלי-העסקים. הם הרי לא מבטיחים החזר השקעה, הם רק מבטיחים שהתכנים שלנו יגיעו לאנשים אי-שם. לכן החזר ההשקעה שלהם הוא גבוה תמיד, בניגוד אלינו, בעלי-העסקים.

אז איך מבטיחים לעצמנו החזר השקעה בשיווק?
יש 3 קריטריונים לכך:

1. המוצר או השירות שאתם משווקים חייב להיות במחיר של לפחות 2500 ש"ח.
עסק שמוכר שירותים זולים מזה, פשוט לא יוכל לקיים את עצמו אם יצטרך להוציא תקציבי פרסום באופן קבוע. אם מדובר על שירות מתמשך, תחשבו את זה פר חודש.

2. המוצר או השירות שלכם חייב להיות לא פחות ממעולה.

זו נקודה חשובה מאוד שחשוב להפנים – חלק גדול משיווק טוב הוא לוודא שהלקוח מקבל שירות מושלם. כן, עד כדי כך. לשאוף לשלמות זו לא מילה גסה.

3. אתם חייבים לדעת למכור.
אם אתם לא יודעים למכור מספיק טוב, לא משנה כמה לידים תצליחו להביא, אתם לא תוכלו לגדול.
יחס ההמרה שלכם במכירות חייב להיות כזה ששווה את ההשקעה בשיווק.
יחס המרה לא רע במכירות הוא 1 ל-10, יחס המרה טוב במכירות הוא 1 ל-8, יחס המרה טוב מאוד הוא 1 ל-6, יחס המרה מעולה הוא 1 ל-3.

כשיש לנו את התנאים האלה, אנחנו יכולים לייצר קמפיינים עם החזרי השקעה גבוהים, בין מאות לאלפי אחוזים, תלוי בתחום.

אם יש לכם שירות או מוצר מעולה שנמכרים בלפחות 2500 ש"ח, ואתם יודעים למכור – בהחלט יש על מה לדבר, ואתם יכולים להגיע לתוצאות מעולות בפרסום ממומן, ובשיווק בכלל.

אתם מוזמנים מאוד לסימולטור שלנו – מחשבון החזר השקעה בשיווק.
כמה שאלות קצרות, הסימולטור ישקלל את הנתונים וייתן לכם תשובה באחוזים מה החזר ההשקעה שלכם בשיווק, והאם זה יהיה לכם משתלם.