סוגים של לידים ואיך לגשת

היי,
זה הולך להיות פוסט קצת ארוך, בעיני זה ידע ששווה
זהב (או כסף) אחד הדברים שאנחנו רואים כמעט תמיד עם בעלי עסקים שמתחילים לפרסם זה את השוק הראשוני הזה שמתרחש אצל בעל עסק כשאנשים חדשים, שבעל העסק לא הכיר אותם קודם, מתחילים להתעניין בשירות.

הייתם מצפים שזה לא יהיה כל כך מפתיע כשבמודע מתחילים לשווק… נכון?
אז מלבד זה שהם לא באמת חושבים שאנחנו אשכרה נוכל לתת תוצאות
ותמורה טובה בשירות שלנו (אין מה לעשות… רוב בעלי העסקים נהיו כבר סקפטיים)
הם באמת מופתעים שהם קמים בבוקר ויש 6 לידים חדשים לחזור אליהם.
אנשים חדשים, שהם לא מכירים, שאין להם מושג למה הם פנו.

ולמה זה כל כך מפתיע?

רוב האנשים רגילים ללידים של "פה לאוזן".
האח של הדוד של החבר, כאלה.
הם הרבה פעמים גם יודעים שהוא הולך לפנות אליהם
ומה הסיפור שלו, ומה הוא צריך.
הם ניגשים בביטחון למכירה, ואם עושים שיחה סבירה
העסקה נסגרת בקלות יחסית.
הסטטיסטיקה היא 80-90 אחוזים של סגירה.

ולמה זה קורה?

כי מישהו אחר כבר מכר לליד
זה שהמליץ לו להגיע אליכם,
למעשה שיחת המכירה שלכם היא לא באמת מכירה,
זה בעיקר לסגור את פרטי התשלום ולקבוע להתחיל את השירות.

אבל מה קורה שהליד פתאום לא מגיע מ"פה לאוזן"?
שאתם באמת צריכים למכור לו?
פה העניינים מתחילים להסתבך 🙂

אז בואו נסתכל על סוגי הלידים השונים לפי דרגת החמימות
ומה צריך לעשות כדי לסגור אותם:

  1. פה לאוזן
  2. ליד שהגיע מוובינר או הרצאה או
    ליד שהגיע מרשימת התפוצה שלנו או
    ליד שנחשף אלינו באופן אורגני בפייסבוק ואינסטגרם.
  3. ליד שהגיע מפרסום ממומן או
    ליד שהגיע אלינו מחיפוש בגוגל.

שניה לפני שאני הולך לתת לכם את הנוסחא המדויקת לאיך סוגרים אותם,
בואו נבין שניה מה ההבדלים ברמות של הלידים.

כלל אצבע: ככל שרמת האמון של הליד בכם תהיה גבוהה יותר, הוא יהיה חם יות ויסגור יותר בקלות.
הגיוני?

אוקי, אז איך מעלים את רמת האמון של ליד?
ככל שהוא יאהב אותנו יותר, יכיר אותנו יותר, יקבל מאיתנו ערך אז הוא יאמין לנו יותר.

ומה זה אומר תכלס?

  • שאנחנו תמיד נעדיף ככל שזה מתאפשר, לעשות משפכים ארוכים יותר
    ולתת ערך ללידים שלנו, לפני שאנחנו מגיעים איתם למעמד מכירה.
  • זה אומר להתמיד ולשלוח תכנים ברשימת תפוצה.
  • זה אומר להתמיד ולעלות פוסטים.
  • זה אומר לא משנה מה, כמה עומס יש לנו, וכמה אנחנו חושבים שלא צריך יותר שיווק, להמשיך לתקשר לקהל שלנו.

אז עכשיו, אני אגלה לכם סוד,

תהליך המכירה של ליד מ"פה לאוזן" וליד חמים שלא מכיר אותנו יותר מדי שהגיע רק מפרסום ממומן,
הוא אותו דבר בדיוק אם אנחנו רוצים אחוזי סגירה גבוהים ככל האפשר.

והתהליך הוא כזה:

  •  שיחה ראשונית לתיאום ציפיות, סינון, התאמה, טווח מחירים (זה נכון ברוב הפעמים להגיד טווח מחירים) וטיפול בהתנגדויות.
  • פגישה מקצועית (חינם או בתשלום סמלי, תלוי בתחום) בו עוברים על פרטי הצעת המחיר, נותנים ערך לליד שלכם ומתחילים לעזור לו כבר לראות איך יהנה מהשירות המלא.
  •  סליקה.כמובן שכדאי לעשות את השלבים עם תסריט שיחה מסודר. (מוזמנים לכתוב לי חזרה ואשלח בכיף תבנית בסיסית לתסריט שאני עובד איתו)
    נשמע פשוט?
    רוב בעלי העסקים נופלים פה, או שאין להם תהליך מכירה בכלל, או שהם מנסים למכור בטלפון (מעמד מכירה די נחות), או שהם לא מסננים מספיק את הלידים ומבזבזים הרבה זמן על זה.

בקיצור, זה עולם שלם, אבל באמת שזה פשוט וככה נראה התהליך.

מסכם
תחממו את הלידים שלכם!
אל תזלזלו באף פניה, תעשו תהליך מכירה איכותי ומלא
ותתחילו לסגור בכמויות ובכיף

בהערכה רבה,
דני גדייב

 

כתוב את הכותרת כאן

טקסט פניה ללקוח !!!