סודות שיווק של מאחורי הקלעים

מכירים את המושג אוקיינוס אדום?
אוקיינוס אדום זה איזור שיש בו הרבה כרישים, וכולם רבים על אותו טרף.
ויש כל כך הרבה דם ש… המים הופכים להיות אדומים.

היום כשהאינטרנט נגיש לכולם, וכל אחד יכול בשניה אחת לעלות קמפיין ממומן
התחרות כמעט בכל התחומים הופכת להיות אוקיינוס אדום.

המתחרים שלכם, הכרישים האחרים, מסתובבים ומחפשים טרף מדמם ומוכן ללעיסה (או סליקה) מחירי הלידים באוקיינוס האדום הם בשמיים הלקוחות שנמצאים באוקיינוס האדום הם הכי סקפטיים שאפשר, הם רגילים שמסתובבים סביבם כרישים ונזהרים מכל חשיפת שיניים וגם אם הם מוכנים לרכישה ומתעניינים בשירות כמו שלכם?
אז תמיד יהיו את המתחרים שמחכים מעבר לפינה בגדול, החיים קשוחים באוקיינוס האדום.
אם מתרחקים מהם קצת, המים נהיים יותר צלולים והאוקיינוס חוזר להיות כחול.
אבל מה הבעיה? הטרף נמצא באיזור של האוקיינוס האדום.
שם הקהל המדמם והרותח עם הדם החם. בדיוק איפה שאנחנו לא רוצים להיות.

אז איך עושים את זה? איך משווקים ומוכרים בשווקים של אוקיינוס אדום?

כמה אסטרטגיות טווח קצר אפקטיביות שאפשר ליישם:

1. לגדל שיניים יותר חדות מהכרישים המתחרים שלכם

או בעולם נותני השירותים, לצעוק יותר חזק. אם כל היועצים העסקיים מבטיחים לללקוחות שלהם הכנסה של 30,000 ש"ח בחודש תוך 3 חודשים? תבטיחו 100 אלף. או אפילו מיליון שקל בשנה. יש לא מעט דגים שזה יעבוד עליהם.
אבל כמובן שאתם לא יכולים או רוצים להציע הבטחה שאתם לא עומדים מאחוריה. זה פשוט הונאה ורמאות ואף אחד לא ירצה להתעסק איתכם בחיים אם תריחו כאלו אפילו.

2. לגדל שיניים ממש מיוחדות

אם כבר הגענו למצב שכל הכרישים צועקים ממש חזק, הלקוחות נהיו קצת חירשים ומתחילים להתעלם מהבטחות כאלה ואחרות, ואז נשלוף את קלף השיטה הסודית עם השם המיוחד.
אתם בוני אתרים? כולם מבטיחים אתר ממיר וצועקים את זה ממש חזק? תבטיחו אתר ממיר במיוחד בשיטת "פטיש הרעם". אתם משווקים באינטרנט? תבטיחו מכונת לקוחות אוטומטית בשיטת ה"קזינו".
אתם יועצי משכנתא? תבטיחו משכנתא חכמה בשיטת "סוכן המוסד".
הלקוחות שלכם יתקלו בשם של השיטה, היא תשמע להם שונה מכל מה שהם הכירו עד היום והעניין שלהם בשירות\מוצר יחזור.

3. צחצחו שיני כריש ותזמינו את הלקוח לארוחה

באוקיינוס אדום שכולם כבר המציאו שמות ממש מוזרים לשיטות הסודיות שלהם, הלקוח יהפוך להיות שוב סקפטי לגבי שמות מוזרים של שיטות. ואז אנחנו קצת חוזרים למקורות, ולא רק שאנחנו מציינים את העובדה שאנחנו לא סתם נתוני שירותים, אלא שיש לנו שיטה, זה הזמן גם לשתף את הלקוח ולהסביר לו ממש בפירוט איך השיטה עובדת.
בפרסום שלנו אנחנו ממש נפרק את השיטה לשלבים, נסביר אותה בצורה הכי הגיונית ומדעית שאפשר ונעזור ללקוח להאמין שהוא לא נצקל שוב בסתם שיטה עם שם מיוחד, אלא שיש לפניו משהו רציני.

4. נתחיל לברור את הטרף שלנו

כששום דבר כבר לא עובד, אז אנחנו נעלה רמה. ועכשיו, לא רק שתהיה לנו שיטה מיוחדת ושנוכל להסביר טוב מאוד איך היא עובדת ולמה היא ממש טובה, אנחנו גם נשווק אותה אך ורק לנישה מסוימת. אין יותר להציע את השיטה שלנו לכל הלקוחות באוקיינוס האדום, אם אנחנו כותבי תוכן, אז מעכשיו נשווק את השיטה שלנו כשיטה מיוחדת לכתיבת תוכן אפקטיבי לעסקים בתחום הדיאטה והבריאות או שאם אנחנו שפים פרטיים, מעכשיו נהיה שפים שמתמחים בבשרים עם קיצוב ארגנטינאי.

בכללי, מומחיות היא כלי מדהים לפתח בידול ולמשוך תשומת לב. למרות שזה אולי נשמע קצת מוזר וקצת ציני, זה לא! כל השיטות האלה הן אפקטיביות. הן באמת באמת עובדות. אבל יש משהו שעובד הרבה יותר טוב מכל השיטות טווח קצר האלה יחד.
וזה- לצאת מהאוקיינוס האדום. להפסיק לצוד את הלקוחות שלנו. ולהפסיק להתחרות בכרישים האחרים על כל לקוח.

 

אז איך בכל זאת מוכרים? זאת כבר עבודה לטווח ארוך. יש לכם זמן?
אנחנו נשחה לנו הלאה והרחק מהאוקיינוס האדום
ואנחנו נתחיל לפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו הרבה לפני שהם חושבים אפילו להיכנס לאוקיינוס האדום.

 

איך עושים את זה?
נציע להם תוכן חינמי, נרשום אותם לרשימת תפוצה,
נדוור אותם בערך הכי טוב שלנו, נזמין אותם לקבוצת הוואטסאפ שלנו שפתחנו במיוחד בשבילם, ניתן להם מתנות ונשלח להם הפתעות נעימות בכלל ללא עלות.
ואז, כשהם יחשבו שהם רוצים לרכוש שירות כמו שלנו, אנחנו כבר נהיה הברירה הטבעית שלהם.

כל כך פשוט… אבל נדירים בעלי העסקים שעושים את זה כמו שצריך.

ועכשיו אתם, איך אתם הולכים להשתמש בזה?

ליישם שיטת טווח קצר אפקטיבית?
להתחיל לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם באמצעות שיטת טווח ארוך?
ואם אתם עדיין לא סגורים על איך לעשות את זה, בשמחה ובכיף כתבו לנו-
במה אתם עוסקים + כמה מילים על האתגרים, ואוכל לענות לכם
דוגמאות חזקות לשיטות פרקטיות שמתאימות לעסק שלכם לאיך לשווק.

כיף שאתם כותבים לנו 🙂

בהערכה רבה,

טל ליברמן

כתוב את הכותרת כאן

טקסט פניה ללקוח !!!