6 שלבים לבחירת לקוחות מדויקים

איזה כיף זה היה יכול להיות אם כל הלקוחות שלנו היו נחמדים, מדויקים, משלמים בנדיבות, מפרגנים ולא מציקים לנו. נכון?

האם יש לנו דרך למשוך יותר לקוחות כאלה ופחות לקוחות ש… אולי עדיף שהם לא היו לקוחות שלנו?

התשובה היא- כן! זה לגמרי אפשרי.
ויש כמה דרכים לעשות את זה. בואו נראה יחד איך עושים את זה.

1. קודם כל צריך להבין מיהו אותו לקוח אידיאלי.

מסכימים שלא ניתן למצוא משהו כשאנחנו לא יודעים מה בדיוק אנחנו מחפשים? אז זה מקרה כזה.
דבר ראשון אנחנו צריכים לדעת מיהו הלקוח האידיאלי שלנו, מה הפרופיל שלו, מה מעניין אותו, איך הוא אוהב שמדברים אליו ואיזה שירות הוא הכי היה רוצה לצרוך. איך עושים את זה?
בהזדמנות הקרובה נוכל להיכנס בפירוט לנושא של אוואטר ופרופיל לקוח. בינתיים?
פשוט תחליטו מיהו הלקוח המושלם הזה.

2. אחרי שאנחנו מכירים את הלקוח האידיאלי שלנו, אנחנו צריכים למצוא אותו.

איפה הוא מסתובב? הוא בפייסבוק? הוא באינסטוש? הוא אולי רוקד בטיקטוק?
אולי בכלל צריך לצאת מהבית ולפגוש אותו בגינה?
אולי הוא נמצא בחדר כושר?
יכול להיות שאנחנו נמצא אותו בבלוגים אפלים בנבכי הרשת?
הבנו איפה הוא מסתובב?…. נעבור לשלב הבא.

3. שימו לב, זה שלב ממש פשוט.

הוא עד כדי כך פשוט שאנשים לא מבינים שזה כל מה שאנחנו צריכים לעשות כשאנחנו עושים שיווק.
עכשיו שמצאנו את הלקוח שלנו, אנחנו נרצה- לדבר איתו!
כן כן, פשוט לדבר איתו.
אבל לא ניגש אליו ונציע לו את השירות פרימיום היוקרתי שלנו,
לא ננפנף בידיים ונעשה רוח ונספר לו כמה שאנחנו מדהימים וגם לא נדקלם את נאום המעלית שלנו שהתכוננו אליו במעוד מועד.
אז מה נגיד לו?
טוב שעשינו את שלב 1 ואנחנו יודעים מה בדיוק מעניין אותו 🙂
אנחנו נדבר איתו על הדברים שמעניינים אותו.
אם אנחנו מוכרים שיווק, נתעניין בקשיים שיש לו להשיג לידים ופניות.
אם אנחנו מוכרים ייעוץ זוגי, נרצה לשמוע איך הולך לו בזוגיות.
אם אנחנו מוכרים אימון כושר, נשמח שיפתח ויספר לנו מתי פעם אחרונה הוא מתאמן ועל כמה הוא מתנשף שהוא עולה במדרגות.
אנחנו סה"כ מדברים איתו.
אם לפני זה לא היינו קיימים בעולם שלו? עכשיו הפכנו את עצמנו לקיימים ונחמדים ומתעניינים.

4. עכשיו הגיע הזמן לשווק, בואו ניצור קצת עניין.

זה הזמן לשתף אותו שיש לנו בדיוק שירות שכנראה יכול לעניין אותו… איך נדע להציג את השירות שלנו כך שיעניין אותו? טוב שעשינו את שלב 1.

5. אם הצגנו לו את השירות שלנו בצורה מעניינת, עכשיו הגיע הזמן למכור.

ללקוח העתידי שלנו יש עכשיו רמת עניין מספיק גבוה כדי להתעניין בשירות.
הוא יתחיל לדבר איתנו על השירות שלנו. ומה לרוב הדבר הבא שיקרה?

יהיו לו קצת התנגדויות:

זה יקר לי… אני לא בטוח שזה מדויק לי… אולי אני יכול לרכוש את זה משכן שלי ביותר זול… התנגדויות.
איך נתמודד עם ההתנגדויות האלה? קודם כל והכי חשוב, לא נרתע.
יש לו התנגדויות, סבבה, זה לא הזמן להתקפל וללכת לדבר עם מישהו אחר.
אנחנו פשוט נמשיך לשוחח איתו, ולדבר איתו ולהראות איך השירות שלנו, למרות מה שהוא חושב (ושאנחנו מאוד מכבדים), יכול לעזור לו.
ופשוט נמשיך לדבר איתו עד שהוא ישתכנע.
ומה נעשה אם הוא לא ישתכנע? הכל בסדר.
אם היינו פשוט נחמדים וטבעיים ומתעניינים בשיחה שלנו איתו,
אנחנו נוכל ממש בכיף לדבר איתו שבוע הבא, ולשאול אותו איך הולך לו עם הזוגיות\דיאטה\העסק.

6. אבל שניה, איך נוודא שאנחנו מצליחים באמת לקבל לקוחות שהם מדויקים כמו שרצינו?

— טוב שעשינו את שלב 1 —

עד עכשיו הכרנו מספיק את הלקוח שלנו כדי להבין ולהרגיש אם זה אכן לקוח אידיאלי.
וזה הזמן להיות כנים עם עצמנו- זה מה שדמיינו? זה מה שרצינו או שזה יותר מדי רחוק?
פה הזמן להגיד- סטופ. אם הלקוח לא מספיק מדויק, אז אנחנו פשוט נשתף אותו שמסתבר שאנחנו לא נוכל לעזור לו.
וזהו.
לקוח אחד לא מדויק לוקח אנרגיה שהיתה יכולה להיות מושקעת ב- 5 לקוחות מדויקים.
אולי זה נשמע פשוט מדי, זה באמת פשוט. אבל זה לא אומר שזה קל.

מאחורי כל הפוסטים, הפרסומים, האתרים, הגרפיקות, מערכות הפרסום השונות, הכתבות, מאחורי כל זה נמצאים העקרונות האלה.

מאחורי כל מודעת פרסומת נמצא מישהו שחשב על הלקוח האידיאלי שלו.
כל אתר שאתם רואים שנבנה בצורה נכונה, שם את הלקוח האידיאלי מול העיניים.
ואפילו התוכן של המייל הזה, נכתב תוך כדי שאני שמתי בצד השני של השולחן את הלקוח האידיאלי שלנו.

אולי זה זמן טוב לעשות סדר ולספר לך מי הלקוח האידיאלי והמושלם שלנו.

אנחנו אוהבים לעבוד עם בעלי עסקים, נותני שירותים, שהשירות שלהם מצוין.
אם מגיע אליהם לקוח, אין להם שום בעיה להוציא אותו מרוצה בסוף התהליך, הם עשו את זה כבר ויש להם אפילו הוכחות וסיפורי הצלחה.
אנחנו שמחים לעבוד עם בעלי עסקים שיש להם חלומות לעתיד טוב (ומכניס) יותר.
שיודעים שהמטרה של עסק זה לספק פרנסה בשפע לבעליו והם רוצים למצות את הפוטנציאל.

אנחנו יודעים לעבוד עם בעלי עסקים שמכניסים מהעסק כבר, אבל רוצים להרוויח באמת,
ולא חודש אחד טוב ושניים פחות, שהם רוצים להרוויח באמת ובאופן יציב.
אנחנו מתרגשים לפגוש בעלי עסקים שמבינים שכדי להצליח באמת,
צריך צוות מאחוריך, ושקשה מאוד להקים עסק לבד,
ושלהקים עסק גדול ויציב דורש השקעה של זמן, כסף ואנרגיה.


אם זיהית את עצמך כלקוח אידיאלי שלנו, שתדע.י שיש לנו הצעה חדשה ומאוד אטרקטיבית ללקוחות אידיאלים 🙂

נשמח להכיר ואולי נבחר אחד את השני ונייצר איתך עסק גדול באמת, יציב ורווחי.

רק לכתוב מייל חזרה – "היי דני, אשמח לשמוע פרטים נוספים".

 

בהערכה רבה,

דני גדייב

כתוב את הכותרת כאן

טקסט פניה ללקוח !!!