אסטרטגיה פיננסית

זה עד כדי כך פשוט וברור – עסק בלי אסטרטגיה פיננסית חכמה ומדויקת, לא יצליח להחזיק מעמד לאורך זמן. 

החשיבות של אסטרטגיה פיננסית שמוגדרת ומיושמת היטב היא כמו החשיבות של השירות או המוצר עצמו – חלק בלתי נפרד מהפעילות של העסק, שבלעדיו העסק תלוי על חוט השערה.

גם אם יש לנו את המוצר הכי טוב בארץ, ואת השיווק הכי טוב בעולם – ללא אסטרטגיה פיננסית אנחנו לא נצליח לממש את מלוא הפוטנציאל של העסק, ולהיות רווחיים בצורה מקסימלית.

בסופו של דבר, אסטרטגיה פיננסית נועדה למטרה אחת: להישאר עם יותר כסף בסוף החודש, ולדאוג שהרווחיות תעלה ותגדל לאורך חיי העסק.

איך עושים את זה?

באמצעות תכנון חכם ויישום מוקפד של שלושת התחומים הבאים:

מוצרים ותמחור

על פניו, זה מובן מאליו שעסק חייב להגדיר את המוצרים שלו ולתמחר אותם בהתאם, אבל מאחורי תמחור ותמצור (הגדרת מוצרים) עומדת תורה שלמה, שהרבה עסקים מתחילים (ולא מתחילים) נכשלים בהם.
תמחור ותמצור מתייחסים לאופן הגדרת השירותים והמוצרים של העסק, והגדרת המחיר שלהם, בהתאם לרווחיות הפוטנציאלית. באמצעות תמצור ותמחור נכונים, ניתן להרוויח יותר כסף, ללא שינוי משמעותי בהיקף שעות מתן השירות.

לצורך הדוגמה, נתבונן בעסק של אימונים אישיים של מאמנת כושר, שמאמנת קבוצות וגובה תשלום פר אימון למשתתף:
עד עכשיו, היא תמחרה השתתפות באימונים שלה ב-50 ₪ לאימון קבוצתי, שממוצע המשתתפים לאימון היו 5 אנשים, ויש לה 4 אימונים בשבוע. בחישוב פשוט זה אומר שהיא הרוויחה בממוצע 1000 ₪ בשבוע, 4000 ₪ בחודש בלבד.

לאחר בחינה מעמיקה, גילינו שיש משתתפים שמגיעים לשני אימונים בחודש, ויש כאלה שמגיעים לשישה או יותר אימונים בחודש, וסה"כ כמות המשתתפים המוחלטת בכל האימונים שלה היא 25 מתאמנים, שמתחלקים בין 8 האימונים בחודש, כל אחד ע"פ ההעדפה שלו על כמות האימונים, מה קורה אם היא תשנה את המוצר שלה, ומעכשיו, במקום שהיא תמכור פר אימון, היא תמכור מנוי חודשי ב-300 ₪ לחודש? מטבע הדברים המנוי יהיה משתלם יותר לחלק מהמתאמנים, ולחלקם פחות.

אך גם אם ירדו 5 מתאמנים בעקבות שינוי המוצר, וישארו 20 מתאמנים, הם ישלמו 300 ש"ח לחודש והדבר הזה זה יעלה לה את הרווחים ב-2000 ש"ח בחודש, ל-6000 ₪ בחודש. 

שימו לב – שינוי דרמטי בשכר שלה, ללא שינוי של היקף השעות שלה.

זה הכוח של תמצור ותמחור מוגדרים היטב. וזו דוגמה אחת קטנה מיני רבות.
אופן הגדרת המוצרים קשור לקהל היעד הרלוונטי, כולל התחשבות בסכומי הכסף שהוא יכול להוציא, ולהיבטים של מיתוג ושיווק.

ניהול הכספים

תחום ניהול הכספים בעסק הינו תחום חשוב מאין כמוהו, וההבדל בין ניהול נכון ללא נכון יכול להסתכם בסכומים של אלפי ש"ח לכיס של בעל העסק. באמצעות ניהול כספים חכם, ניתן להישאר עם יותר רווח נקי בסוף החודש, בלי קשר לשעות מתן השירות.
אחת הבעיות המרכזיות שבעלי עסקים קטנים מתמודדים איתן היא המעבר מעסק של וואן מן שואו, לעסק שמעסיק עובדים. ביחד עם הגדילה בהכנסות ההוצאות גם גדלות, והרבה בעלי עסקים נופלים בשלב זה, שבו הם מכניסים יותר על הנייר אבל בפועל נשארים בסוך כל חודש עם פחות כסף בחשבון הבנק.

בניהול הכספים מבצעים ניתוח תקציב מעמיק, הכולל התבוננות על כל ההכנסות וההוצאות של העסק (משכורות לעובדים, תקציב הפרסום, שכר לפרילאנסרים, ציוד וכו'), אנליזות ותחזיות בראייה ארוכת טווח, היבטים של הנהלת חשבונות וענייני מס.
הכל למען מטרה אחת – לשפר את ההתנהלות הפיננסית הכוללת של העסק, ולוודא שהעסק מגיע למלוא פוטנציאל הרווח הנקי שלו.

צמיחה וסקיילינג

כלל אצבע ידוע אומר כך: עסק שלא צומח – נובל.
כשמדברים על צמיחה וסקיילנג של עסק, מדברים על שיפור תמידי של מדדי העסק, על מנת להגדיל באופן רציף את שורת הרווח שלו בסוף כל חודש.
סקיילינג זו מילה שמתארת צמיחה מדורגת ומתמדת, ובשביל להגיע למצב הזה צריך לעשות מגוון פעולות חשובות.
בתחום הצמיחה והסקיילינג מתכננים ומגדירים אסטרטגיית צמיחה לעסק, תוך התחשבות בכל מרכיבי העסק ושקלול ביניהם. בתהליכי אסטרטגיית צמיחה מתבוננים על המצב הקיים, ועל המצב הרצוי. מציבים מטרות על, מגדירים יעדי ביניים, וגוזרים משימות בהתאם בכל תחומי העסק: שירות, שיווק ומכירות, והכל למען מטרה אחת: צמיחה מתמדת.

אנחנו ב-360BMF – מומחים בתכנון אסטרטגיות פיננסיות לעסקים, תוך התחשבות בשלושת התחומים: מוצרים ותמחור, ניהול כספים, צמיחה וסקיילינג על מנת לגרום לעסק שלך לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, ולהגיע לרווח מקסימלי!

אתם מוזמנים בחום

להתייעץ אתנו לכל מה שקשור להעסק שלכם ולהתלבט אתנו על האסטרטגיה הנכונה עבורכם.

אנחנו זמינים לכם השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן