כולנו חיים בעידן הדיגיטלי הזה, וחווים את המרחב הווירטואלי כ״במת המכירות העיקרית״.
אין ספק שלבמה הזו יש יתרונות רבים אך איתם- מגיעים גם אתגרים. בטוח שאתם יכולים להזדהות עם זה- אחד האתגרים המשמעותיים איתם עסקים מתמודדים הוא בידול:
איך נוכל להבדיל את העסק שלנו מהמתחרים ולמשוך לידים איכותיים שיהפכו ללקוחות נאמנים?
התשובה לשאלה הזו אולי נשמעת מפתיעה ולא מוכרת.
מוכנים?
סימולטורים.
נתחיל בהסבר קצר: מה זה בכלל סימולטור?
סימולטור, במובן הרחב שלו, הוא כלי או תוכנה שמדמה סביבה או חוויה מסוימת. תחשבו על טייס שמתאמן בסימולטור טיסה – הוא לומד כיצד להתמודד עם מגוון תקלות וסיטואציות בטוח ומבוקר, ללא סיכון ממשי.
עכשיו בואו נעביר את הרעיון הזה לעולם השיווק, ונקבל כלי עוצמתי ביותר. סימולטור בשיווק הוא כלי המאפשר ללקוחות פוטנציאליים לחוות את המוצר או השירות שלכם לפני שהם באמת מתחייבים לקנייה.
זה יכול להיות דבר פשוט כמו סימולטור התאמת צבעים לחדר, או מורכב, כמו סימולטור כלכלי שמראה איך השקעה מסוימת יכולה להשפיע על התקציב האישי.
למה זה כל כך משנה?
כשאנחנו מדברים על שיווק, אי אפשר שלא לדבר על חוויית הלקוח : זה הכל.
כולנו נתקלים באלפי מסרים שיווקיים כל יום, כל רגע. היכולת לזכור מותג או מוצר מסוים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר עבורנו בתור בעלי עסקים.
אז איזה תוכן ״תופס״ לנו את העין?
תחשבו על זה.
בסופו של דבר כאשר לקוח עובר חוויה רגשית, הוא זוכר את המוצר. (לטובה או לרעה, אבל זוכר!) כמובן שנרצה שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יזכור אותו לטובה.
סימולטורים מאפשרים את החוויה הזו : הם מעניקים ללקוחות פוטנציאליים את ההזדמנות לחוות את המוצר בדרך חדשה ומרתקת, מה שמגביר את ההתעניינות ואת המעורבות שלהם בתהליך הרכישה.
המעבר לסימולטורים בשיווק
עובדה שאי אפשר להתווכח איתה: העולם נמצא בתנועה מתמדת שגוברת (כל רגע) לעבר דיגיטליזציה. אנחנו יכולים לראות את התוצאות של המגמה הזו ״בשטח״ : צרכנים מחפשים חוויות קנייה שהן יותר פרסונליות, יותר אינטראקטיביות ובעיקר – יותר חכמות. הסימולטורים נותנים תגובה ישירה לצורך הזה.
הן מספקות את הצורך המיידי של הלקוח להבין ולהרגיש את החוויה ששירות או מוצר מסוים מבקש לספק להם.
לדוגמה, חברה שמוכרת ריהוט משרדי יכולה להשתמש בסימולטור להדמיה של משרדים מעוצבים בעזרת הרהיטים שלה. הלקוח יכול לבחור סגנונות, צבעים ואפילו להזיז פריטים בחלל הווירטואלי לראות איך הם יתאימו למשרד הממשי שלו. החוויה הזו גם מועילה עבור הלקוח ועוזרת לו לעשות החלטה מושכלת יותר, וגם יוצרת קשר רגשי בין הלקוח למוצר.
עכשיו, אחרי שהבנו מהו סימולטור, נפרוש את האפשרויות השונות בהם שימוש בסימולטורים יכול לעזור לנו בתחום השיווק:
1. הדגמת ניסיון משתמש:
כמו שאמרנו, חברות יכולות להשתמש בסימולטורים כדי ליצור חוויה משתמש מותאמת אישית על מנת להראות ללקוחות כיצד הם יכולים להשתמש במוצר או בשירות בצורה מיטבית.
2.. הדגמת פתרונות או התאמת צרכים:
חברות יכולות ליצור סימולטורים שמדמים את השימוש במוצרים או בשירותים שהן מציעות כדי להראות כיצד ניתן לפתור בעיות מסוימות או לענות על צרכי הלקוחות. לדוגמה, חברת בנייה יכולה ליצור סימולטור שמראה איך שינויים בתכנון של בית יכולים לשפר את זרימת האוויר ואת איכות החיים בבית.
3. סימולטורים ככלי לבניית יחסי נאמנות עם הלקוח:
לקוח עובר מסע לקוח דרך הסימולטור, דרך המסע הזה הוא חווה את השירות ואו המוצר שאתם מספקים. כך, נוצר קשר של אמון מתוך חוויה ממשית, ולא מתוך השערות של הלקוח…אין צורך בניחושים! הוא יכול לראות תוצאות באופן מיידי. כשהחוויה של הלקוח מהסימולטור חיובית, נוצרת מערכת יחסים טובה באופן ״אוטומטי״ בין הלקוח הפוטנציאלי לחברה.
4. סימולטורים ככלי לביצוע ניסויים ומחקר שווקינג:
דרך הסימולטור נוכל לנתח את התגובה של הלקוחות למוצר או לשירות. מי כמונו יודע ששימוש בפידבקים של הלקוחות מאוד חשוב על מנת לשפר את ביצועי החברה, את המוצר או השירות שאנחנו מספקים….
איך זה עובד? מסקרן לא?
אז איך בדיוק אתם יכולים להשתמש בסימולטורים בשיווק?
ֿקודם כל חשוב להבין את הצרכים והמטרות של העסק שלכם.
נשאל את השאלות הבאות:
- מהו המוצר או השירות שאתם מציעים?
- מהם הקשיים והאתגרים שהלקוחות שלכם עלולים לחוות בהקשר הזה?
בדיוק מתוך התשובות לשאלות אלו, תוכלו לפתח סימולטור שמדמה סביבה או חוויה שתענה על אותם צרכים.
מה נחשב כ״סימולטור טוב״?
סימולטור טוב צריך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עיצוב גרפי, חוויית משתמש ויעילות. כדי להיות סימולטור שווה ומשכנע, ישנם מספר תכונות שחשוב להם להתאים:
- מבינים שליד הוא לא רק ליד. הוא בנאדם, שאנחנו צריכים לעזור לו להאמין במה שיש לנו להציע. משלבים עדויות איכותיות בוידאו בדפי הנחיתה שלנו. מכניסים עדויות ומקרי בוחן לאתר שלנו.
- לאחר שהליד משאירים פרטים אנחנו יכולים לשלוח לו בהודעה אוטומטית בוואטסאפ הדרכה שעשינו שמפרטת על המנגנון \שיטה שלנו שבאמצעותה אנחנו מספקים תוצאות.
- מייצרים סרטוני תוכן שמבטאים את האישיות שלנו, מספרים את הסיפור שלנו, ומספקים ערך למתעניינים שלנו כדי לייצר כימייה.
- אנחנו מפרסמים קייסטאדיס עם לקוחות בכל מקום אפשרי, ודואגים שיחשפו. אנחנו מכניסים למודל העסקי שלנו ככל האפשר מרכיבים שמבטיחים את התוצאה שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו. מנסחים הצהרת אחריות.
- אנחנו מייצרים מוצרי מבוא – מדריכים חינמיים, הדרכות וידאו, אפשרות להתנסות בפתרון שלנו. ומזמינים כמה שיותר אנשים להתנסות.
משפך אפטר ליד
השיטה שלנו מאפשרת לקחת את כל מרכיבי בניית האמון ולארוז אותם בצורה שיטתית כחלק מתהליך שיווקי שלם שמתרחש לאחר שהליד השאיר פרטים. אנחנו קוראים למשפך הזה – "אפטר ליד".
הוא כולל אוטומציות, וידאו, תוכן, דפי נחיתה, מסרים ואת כל מה שצריך כדי להגביר את רמת האמון של הלידים שלנו. התוצאה של שימוש במשפך אפטר ליד אצל הלקוחות שלנו, היא עלייה של יחס הסגירה של המכירות בצורה משמעותית. יש חברות ועסקים שהשיפור מכפיל את ההכנסות על אותו תקציב פרסום. זה עד כדי כך דרמטי.
כשאנחנו בונים את כל משפכי השיווק בצורה איכותית, ומותאמת לעסק, עסקים קטנים מצליחים להסתפק בתקציב פרסום נמוך יחסית כדי לסגור הרבה עסקאות, עסקים מתקדמים הופכים לחברות שמעסיקות צוותי מכירות, וחברות הופכות להיות ארגונים ומתרחבות.