תמונה עם הכיתוב STRATEGY - MARKETING ואיקונים מעולם מכירות הדיגיטאליות שירות מוצרים ויראלים מדיה חברתי

אסטרטגיה שיווקית: המדריך – מתיאוריה לפרקטיקה

אסטרטגיה שיווקית היא המפתח להצלחתו של כל עסק. ללא אסטרטגיה שיווקית, העסק שלכם יהיה חסר מיקוד, וללא מיקוד, אתם פשוט לא תצליחו להגיע לאף אחת מהמטרות והיעדים שהצבתם לעצמכם. אי תכנון הוא מתכון לכישלון.

המאמר הזה טוב לדעתכם? שתפו !

הירשמו לקבלת מאמרים ועדכונים

קבלו עדכונים ותכנים מעניינים

יצירת אסטרטגית שיווק קל יותר להגיד מאשר לבצע, ולכן יצרנו עבורכם מדריך מקצועי שיסייע לכם להבין כיצד בונים אסטרטגיה שלא רק ׳אוכלת חסכונות׳, אלא אחת כזאת שתחבר בין העסק שלכם ללקוחות, ותשמש כ׳מנוע צמיחה׳ גם בזמנים קשים של תחרות וחוסר-וודאות.

המשיכו לקרוא בשביל שהתשובה לא ידעתי! תצא מהלקסיקון שלכם לתמיד!

מהי אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית להשגת יעד (או יעדים) ספציפיים הקשורים לשיווק באופן ישיר, ממוקד ובר השגה. האסטרטגיה לוקחת בחשבון את כל התחומים שבהם העסק שלכם ׳מצליח׳ (או לא מצליח) כרגע ובודקת מה אתם מפספסים ביחס ליעד שהצבתם לעצמכם, כך שיש סיכוי גבוה יותר שתגשימו את זה.

אסטרטגיה ייחודית זו, משלבת את כל ההיבטים של ׳מסע הלקוח׳ (Customer Journey) ונותנת Boost לכל שלב במשפך השיווקי, דבר המאפשר לעסק להתמקד במשאבים הזמינים, כמו גם למצוא דרכים אפקטיביות להשתמש בהם על הצד הטוב ביותר על מנת לייצר יותר מכירות, להגדיל את היתרון התחרותי ובכך גם למקסם את ההכנסות.

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית להשגת יעד (או יעדים) ספציפיים הקשורים לשיווק באופן ישיר, ממוקד ובר השגה. האסטרטגיה לוקחת בחשבון את כל התחומים שבהם העסק שלכם ׳מצליח׳ (או לא מצליח) כרגע ובודקת מה אתם מפספסים ביחס ליעד שהצבתם לעצמכם, כך שיש סיכוי גבוה יותר שתגשימו את זה.

אסטרטגיה ייחודית זו, משלבת את כל ההיבטים של ׳מסע הלקוח׳ (Customer Journey) ונותנת Boost לכל שלב במשפך השיווקי, דבר המאפשר לעסק להתמקד במשאבים הזמינים, כמו גם למצוא דרכים אפקטיביות להשתמש בהם על הצד הטוב ביותר על מנת לייצר יותר מכירות, להגדיל את היתרון התחרותי ובכך גם למקסם את ההכנסות.

לפי MBA Skool:

אנו למדים כי כל "תמהיל שיווקי" חייב להכיל ארבעה אלמנטים קלאסיים: מוצר, מחיר, מקום וקידום.

מוצר: מי קונה את המוצרים/השירותים שלכם?

מחיר: בכמה תתמחרו את המוצרים/השירותים שלכם?

מקום: איפה תמכרו את המוצרים/השירותים שלכם?

קידום: איפה תשווקו את המוצרים/השירותים שלכם?

מהי אסטרטגיה שיווקית?

1.

הגדלת המכירות:

כאשר אתם משתמשים בטקטיקות שיווקיות יעילות, אתם תבצעו יותר מכירות. נקודה. אסטרטגיה שבנויה לפי מערך מוגדר מראש ועובדת לפי מתודולוגיה מסוימת, תסייע לכם ׳לצוד׳ המון לקוחות חדשים ותעודד יותר מכירות מלקוחות קודמים וקיימים.

2.

ניהול מוניטין:

מוניטין חיובי הוא דבר חשוב וקריטי בעולם העסקי. על ידי שימוש מיטבי באסטרטגיות שיווקיות מתקדמות, תוכלו לייצר באזז אדיר סביב העסק, לבנות אמון בקרב הלקוחות ולרקום מערכות יחסים אישיות. כל הדברים הללו, בהחלט יסייעו לכם לבנות מוניטין חיובי שנשאר לאורך שנים רבות.

3.

ניתוח קהל היעד:

אסטרטגית שיווק המבוססת על נתונים (של הלקוחות שלכם), היא אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח מקורות הכנסה מרובים מקהלי יעד מפולחים.

ברגע שיש לכם הבנה מוצקה – מיהו קהל היעד שלכם ומהן נקודות הכאב שלו, אתם תוכלו להתאים בקלות ובמהירות את המסרים השיווקיים לצרכים הספציפיים שלו. לאחר שתעשו זאת, הקהל שלכם יהיה רספונסיבי יותר מכיוון שהמסרים השיווקיים שהצגתם בפניו, היו מכוונים לדרישות המדויקות שלו. סוג זה של שיווק מועיל לכם וללקוחותיכם כאחד.

4.

בודק מה עובד:

אסטרטגיות שיווק יעילות עוזרות לכם לקבוע מה עובד בעסק ומה לא. במידה ואתם מריצים קמפיינים ממומנים, המדדים והנתונים שלהם יכולים לסייע לכם להבין מה מומלץ לעשות, מתי לעשות זאת וממה כדאי להתרחק. אם לצורך הדוגמא, אחוזי פתיחת המיילים שלכם נמוכים כשאתם משתמשים בשורת הנושא הטבה בלעדית אמיתית, אך הם גבוהים יותר כאשר שורת הנושא היא המדריך לחסכן המתחיל, סביר להניח כי תרצו לבצע אופטימיזציה לשורת הנושא ׳המצליחה׳ יותר.

5.

למידת השוק:

״ככל שאתה יודע יותר, כך קל לך יותר לזהות הזדמנויות.״ 

תוצאת הליבה של ההליך השיווקי היא שתלמדו הרבה יותר על השוק שבו אתם פועלים. זה חיוני לא רק להכיר את הלקוחות שלכם אלא גם להבין את שוק היעד שלכם, מה שיסייע לכם למקם את המוצרים שלכם ב-טופ ולתמחר אותם בהתאם על מנת להפיק את הערך המקסימלי מהשוק.

מגמות ואירועים מיוחדים בתעשייה עשויים לשנות את המודל העסקי שלכם ואת אופן הצריכה של הלקוחות שלכם, ולכן – אל תתעלמו מהם!

עדיין לא משוכנעים שבניית אסטרטגיה נחוצה לעסק שלכם?

שימו לב לנתונים הסטטיסטיים הבאים...

משווקים שמתעדים את האסטרטגיה שלהם נוטים יותר להגיע ליעדים שלהם

"אתה צריך אסטרטגיה מתועדת" הוא פתגם ישן שחוזר על עצמו פעם אחרי פעם בענף השיווק כבר עשרות שנים. אולם, מסתבר שיש לכך סיבה (מספיק) טובה, וזו לא רק שיטת עבודה מומלצת ומקובלת שכולנו מבצעים מבלי לדעת למה…

למעשה, מחקר של CoSchedule בשנת 2019 הוכיח, כי למשווקים שמתעדים את האסטרטגיה שלהם יש סיכוי גבוה יותר ב-313% לעבוד בצורה יעילה יותר.

>> רק ל-41% מהמשווקים הייתה אסטרטגיית תוכן מתועדת בשנת 2020

כך עולה ממחקר שפרסמה אן הנדי בשיתוף עם Content Marketing Institute.
מה זה אומר מבחינתכם? שישנן המון הזדמנויות לעשות דברים (חשובים!) שהמתחרים שלכם עדיין לא עושים.

אם תחברו את שני הסטטיסטיקות הללו יחדיו, תוכלו להסיק שלושה מסקנות חשובות:

  • הצלחה דורשת אמונה: הדלת פתוחה לרווחה עבור אלה שמוכנים לעבור דרכה.
  • תיעוד האסטרטגיה חשוב: זה לא תרגיל חסר טעם שנועד לשעמם אתכם, אלא אלמנט סופר חשוב שעשוי לקבוע את הצלחתכם.
  • הרוב לא עושים זאת: מה שאומר יותר הזדמנויות עבורכם.

>> אסטרטגיות שיווק מובילות לעסקי B2B ו-B2C

אסטרטגיות לעסקי B2C:

  1. פרסום ברשתות החברתיות והפצת תוכן ויראלי
  2. יצירת קמפיינים ממומנים בטיקטוק, גוגל ואינסטגרם
  3. כתיבת סטוריטלינג המעניק זיקה למותג
  4. מתן דגש על ׳מכירה ישירה׳ (Direct Selling)
  5. בניית מערכות יחסים עם מיקרו משפיענים
  6. הוספת ׳מתנה׳ בכל רכישה
  7. ארגון תחרויות יצירתיות, שוות ומרתקות
  8. מכירת מוצרים על ידי שיווק שותפים (Affiliate Marketing)
 

אסטרטגיות לעסקי B2B:

  1. שיווק באמצעות תוכן (בדגש על Evergreen Content)
  2. אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO)
  3. הקמת קמפיינים ממומנים בפייסבוק, לינקדאין, טאבולה ואאוטבריין
  4. יצירת נוכחות חזקה ברשתות החברתיות
  5. נטוורקינג באירועים וכנסים הקשורים לתעשייה 
  6. תכניות הפנייה (Referral Programs)
  7. Remarketing & Retargeting 
  8. אימייל מרקטינג ושליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה

מודל SWOT – מודל SWOT ( (Strengths, Weaknesses, Opportunitiesמהווה כמעין ׳תבנית׳ המשמשת להערכת מצב התחרותיות בשוק, לביסוס המיתוג ולפיתוח תכנון אסטרטגי. הוא מעריך גורמים פנימיים וחיצוניים, צובע ב׳לבן׳ אזורים אפורים ובודק את הפוטנציאל הנוכחי והעתידי של העסק, תוך התחשבות בגורמים ׳ריאליים׳ (מבוססי עובדות ונתונים) ובדיקת החוזקות והחולשות אל מול המתחרים.

חוזקות (Strengths) – חוזקות תפקידן לתאר את היתרונות של ארגון מסוים, או במילים אחרות ב׳מה מצטיין העסק׳ ומה מפריד בינו לבין המתחרים האחרים: מוניטין חיובי, מיתוג עוצמתי, בסיס לקוחות נאמן, רשימת תפוצה גדולה, טכנולוגיה מתקדמת וכן הלאה.

חולשות (Weaknesses) – חולשות יכולות לפגוע בעסק שלכם ועלולות למנוע ממנו לפעול ברמה האופטימלית שלו. קיימים תחומים שכל בעל עסק צריך לשאוף להשתפר בהם, על מנת להישאר בטופ בעולם התחרותי בו אנו חיים: חיזוק המודעות למותג, צמצום החובות וההוצאות, יצירת שרשרת אספקה מקצועית יותר, הגדלת תזרים המזומנים וכן הלאה.

הזדמנויות (Opportunities) – הזדמנויות מתייחסות לגורמים חיצוניים (חיוביים) שיכולים להעניק לעסק שלכם יתרון תחרותי. לצורך הדוגמא, אם עסק שמוכר קורסים בתחום הקריפטו יתחבר עם משפיען מהתחום, הוא יוכל להגדיל הן את המכירות והן את נתח השוק.

איומים (Threats) – איומים הם אלמנטים (שליליים) שיש להם פוטנציאל לפגוע בארגון. איומים נפוצים יכולים להיות: עליית מחירים של ספקים וחומרים, גידול בתחרות, מחסור בכוח אדם, מלאי מוגבל, הון עצמי נמוך וכן הלאה.

מודל PEST 
 (Political, Economic, Social, Technological) הפכה בשנים האחרונות למודל עסקי נפוץ ופופולרי ביותר. על ידי מיטבי ב-PEST, ארגון יכול להבין מהם הגורמים החיצוניים שמשפיעים על הפעילות העסקית שלו ומה יכול להוביל ליתרון תחרותי בשוק.

פוליטי (Political)- האות 'P' מייצגת גורמים פוליטיים. זה כולל בין היתר, מדיניות מס, חוקי עבודה, חוקי איכות הסביבה, תקנות ממשלתיות וכללים מוגדרים עבור הארגון או הענף הספציפיים.

כלכלי (Economic) – האות 'E' מייצגת גורמים כלכליים. בתחום זה, מודדים את הסביבה ׳הכלכלית׳ על ידי לימוד עקרונות מתוך כלכלת המאקרו. נושאים פופולריים הם: שיעור האינפלציה, שער חליפין, שיעורי ריבית וצמיחה כלכלית. אלמנטים אלה מסייעים לעסק להגדיל את הביקוש למוצר, להעלות מחירים, כמו גם להתרחב ולצמוח במינימום זמן ועם מאמצים מינימליים.

חברתי (Social) – האות 'S' מייצגת גורמים חברתיים. זה כולל את האווירה החברתית בארגון, ניתוח קהל היעד ולמידת פוטנציאל השוק.

טכנולוגיה (Technology) – האות 'T' מייצגת גורמים טכנולוגיים. בעידן שבו אנו חיים, הטכנולוגיה משתנה בקצב מסחרר והצרכנים תמיד ׳צמאים׳ לאמץ ׳משהו׳ חדש דנדש. בתחום זה, בודקים את הטכנולוגיה הנוכחית בעסק, מבצעים אופטימיזציה למכשירים פופולריים (מובייל, לפטופ וכו׳) ובודקים אפשרויות ליצירת אוטומציות חדשניות שיכולות להביא לייעול תהליכים בארגון.

>> יצירת אסטרטגיה שיווקית מאפס ב-5 צעדים פשוטים

סופסוף, הגענו למאני-טיים. אנו מקווים שלא התעייפתם, כי אנחנו רק התחלנו! אז בלי יותר מדי דיבורים, בואו ניגש ישר לעניינים ונלמד כיצד ניתן מפיקים אסטרטגיה שיווקית מאפס ב-5 צעדים פשוטים.

שלב ראשון – ניתוח התחרות עם SWOT
בשלב הראשון תצטרכו לנתח ולחקור את שוק היעד שלכם כדי להבין – מול מה אתם עומדים.

ענו על השאלות הבאות כדי לנתח שוק היעד עם מודל SWOT:
חוזקות: מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם?
חולשות: מה החסרונות של המוצר או השירות שלכם?
הזדמנויות: איך העסק שלכם יכולה להשתפר ולהיות טוב יותר?
איומים: האם קיימים גורמים חיצוניים שעלולים להשפיע לרעה על העסק?

שלב שני – יצירת לקוח אידיאלי
אם אתם לא יכולים להגדיר במשפט אחד את קהל היעד שלכם – אתם בבעיה. כל בעל עסק חייב להבין מספר מאפיינים דמוגרפיים ופסיכוגרפיים חשובים בנוגע לקהלי המטרה שלו: גיל, מגדר, תואר עבודה, תפקיד, מיקום, תחומי עניין, אתגרים ותחביבים.

ל-Hubspot יש כלי מצוין (וחינמי!) שיכול לסייע לכם באפיון ׳לקוחות אידיאליים׳ תוך דקות בודדות. אל תהססו להשתמש בו.

שלב שלישי – הצבת מטרות עסקיות
יעדי האסטרטגיה השיווקית חייבים לשקף את היעדים העסקיים שלכם. במילים אחרות, אם לצורך הדוגמא אחת מהמטרות העסקיות שלכם היא למכור 500 מוצרים תוך חמישה חודשים, זאת אומרת שהאסטרטגיה שלכם צריכה לבצע מערך שיווקי שימכור בכל חודש (מינימום) 100 שירותים בחמשת החודשים הבאים.

יעדי שיווק אחרים עשויים להיות:

  • הגברת המודעות למותג
  • יצירת לידים איכותיים
  • שמירה על מוניטין חיובי
  • שיפור הסמכות והאוטוריטה בתחום

לא משנה כמה גבוה אתם חולמים ומה סוג היעדים שאתם מציבים, מה שחשוב זה שתגדירו אותם ושהארגון שלכם יוכל לעבוד לפיהם.

שלב רביעי – בחירת כלים מקצועיים
לאחר שזיהיתם את המטרות שלכם, וודאו שיש לכם כלים מקצועיים שיסייעו לכם למדוד את הצלחתכם.

עשו שימוש בכלים אידיאליים כמו:

גוגל אנליטיקס – מודד את הביצועים של האתר בכלל ושל הבלוג בפרט.
Trello – שומר על דינמיקה מדהימה ותקשורת יעילה בין אנשי צוות שונים.
AdStage – מסיר מכם את הטרחה לנתח כל קמפיין ממומן (PPC) בנפרד ומקשר את כולם למקום אחד.
Evernote – מסייע לשמור את כל המסמכים בפלטפורמה אחת ולתכנן את מסעות הפרסום בצורה אופטימלית.
CoSchedule – מפשט את תהליך השיווק בדוא״ל ומספק תבניות מתקדמות שמסייעות למפות את כל השלבים בקמפיין. קל. פשוט. נוח.
Agorapulse – מתכנן את הפעילויות שלכם במדיה החברתית ליום/שבוע/חודש הקרוב. בעזרתו של הכלי המדהים הזה, לכם ולאנשי השיווק שלכם יהיה יותר זמן, תשיגו תוצאות יותר טובות ותתפנו לפעילויות שיווקיות אחרות.

שלב חמישי – בחירת ערוצי שיווק מנצחים

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לראות את המסרים הנכונים, במקומות הנכונים ובזמנים הנכונים לאורך כל המשפך השיווקי עד שהם מבצעים רכישה. שאלה שנשאלת לא מעט פעמים היא ״איפה הכי כדאי לשווק?״

עם כל כך הרבה פלטפורמות חדשות שצצות כל הזמן, זה יכול להיות אתגר רציני (כזה שדורש בדיקות שגרתיות ומחקר מתמשך) לבחור את הפלטפורמה האידיאלית והטובה ביותר. אז מה עושים? הולכים על ׳סטטיסטיקות ונתונים׳,
ובקיצור – על מהלכים שמביאים תפוקה ונותנים ביצועים.

שיווק באמצעות תוכן: 90% מכל המשווקים משתמשים בשיווק בתוכן כדי לייצר לידים נכנסים. שיווק באמצעות תוכן הוא ללא ספק אחד הערוצים הכי משתלמים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, לא סתם אומרים ש׳התוכן הוא המלך׳, יש לכך סיבה (עכשיו הבנתם למה…)

בלוג באתר: כ-70 מיליון בלוגים מתפרסמים מדי חודש על ידי משתמשי וורדפרס. הבלוג באתר שלכם הוא הנכס הכי יקר שלכם, לכן דעו לנצל אותו היטב. כתבו על בסיס קבוע תכנים (בצורת בלוגים) איכותיים שמעניקים ערך מוסף לקוראים, לאחר זמן קצר שתעשו זאת, התנועה באתר, הלידים הנכנסים והרכישות ישתפרו בכמה רמות!

קידום אורגני (SEO): יותר מ-8.5 מיליארד חיפושים (כן שמעתם נכון…) מתבצעים בגוגל בכל יום. קידום אורגני ואופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש השונים (ובראשם גוגל) זהו דבר חשוב ביותר שאסור בתכלית האיסור להקל בו ראש. SEO יתרום ל׳נראות המקצועית׳ של האתר, יסייע לכם להזרים תנועת גולשים מסיבית בצורה אורגנית (חינמית) לחלוטין, כמו גם לעמוד בתחרות יחד עם ארגונים חזקים.

שיווק בדוא"ל: בשנת 2022 )בלבד), 333.2 מיליארד מיילים נשלחו והתקבלו בכל יום (Statista). כמות ׳בלתי הגיונית׳ זו של מיילים, מעידה על כך שכולם נמצאים במייל ולא מעט גם קוראים אותם. אימייל מרקטינג הינו ערוץ שיווק בעל החזר השקעה סנסציוני שכל בעל עסק (גם אתם!) חייב להכיר ובמיוחד להשתמש בו. לפי מחקרים שנעשו בתחום, על כל $1 שתוציאו על שיווק בדוא"ל, אתם יכולים לצפות להחזר ממוצע של $42 (DMA, 2019).

קמפיינים ממומנים: תנועת חיפוש בתשלום בגוגל היא בעלת סיכוי גבוה ב-50% להמרה מתנועת חיפוש אורגני. קמפיינים ממומנים מסייעים לבעלי עסקים להגיע לקהלים ׳קרים׳ ומתאימים לכל סוגי העסקים. הרשתות החבריות שמובילות כיום את תחום ה-PPC הן: פייסבוק, גוגל, יוטיוב, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין, טוויטר וטיקטוק. בתור התחלה, בחרו באופציה אחת ובהדרגה תתרחבו לשאר הפלטפורמות.

BMF 360 – יוצרים אסטרטגיה בול בשבילך!

בסופו של דבר, יצירת אסטרטגיה שיווקית מקצועית היא לא משהו שיכול לקרות בן לילה. זה לוקח זמן, מלווה בעבודה קשה ודורש לא מעט מסירות כדי להבטיח שאכן המסרים השיווקיים שיצרתם מגיעים לקהלי המטרה שלכם, בכל זמן ובכל מקום שהם רוצים שיגיעו אליהם.

חברת BMF 360 שמה לעצמה מטרה אחת מרכזית לנגד עיניה – לייצר אסטרטגיות שיווקיות מ-נ-צ-ח-ו-ת!

אצלנו תקבלו טיפול מותאם – אישית העונה על כל הדרישות האישיות והעסקיות שלכם. יש לנו ניסיון (מעשי!) רחב במגוון נישות, אנחנו משתמשים בכלים הכי מתקדמים ולא מרפים עד שאנחנו עומדים ביעדים…שאתם הגדרתם לנו.

לקביעת שיחת ייעוץ בחינם שתעיף לכם את העסק

יצירת אסטרטגית שיווק קל יותר להגיד מאשר לבצע, ולכן יצרנו עבורכם מדריך מקצועי שיסייע לכם להבין כיצד בונים אסטרטגיה שלא רק ׳אוכלת חסכונות׳, אלא אחת כזאת שתחבר בין העסק שלכם ללקוחות, ותשמש כ׳מנוע צמיחה׳ גם בזמנים קשים של תחרות וחוסר-וודאות.

המשיכו לקרוא בשביל שהתשובה לא ידעתי! תצא מהלקסיקון שלכם לתמיד!

מהי אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית להשגת יעד (או יעדים) ספציפיים הקשורים לשיווק באופן ישיר, ממוקד ובר השגה. האסטרטגיה לוקחת בחשבון את כל התחומים שבהם העסק שלכם ׳מצליח׳ (או לא מצליח) כרגע ובודקת מה אתם מפספסים ביחס ליעד שהצבתם לעצמכם, כך שיש סיכוי גבוה יותר שתגשימו את זה.

אסטרטגיה ייחודית זו, משלבת את כל ההיבטים של ׳מסע הלקוח׳ (Customer Journey) ונותנת Boost לכל שלב במשפך השיווקי, דבר המאפשר לעסק להתמקד במשאבים הזמינים, כמו גם למצוא דרכים אפקטיביות להשתמש בהם על הצד הטוב ביותר על מנת לייצר יותר מכירות, להגדיל את היתרון התחרותי ובכך גם למקסם את ההכנסות.

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית להשגת יעד (או יעדים) ספציפיים הקשורים לשיווק באופן ישיר, ממוקד ובר השגה. האסטרטגיה לוקחת בחשבון את כל התחומים שבהם העסק שלכם ׳מצליח׳ (או לא מצליח) כרגע ובודקת מה אתם מפספסים ביחס ליעד שהצבתם לעצמכם, כך שיש סיכוי גבוה יותר שתגשימו את זה.

אסטרטגיה ייחודית זו, משלבת את כל ההיבטים של ׳מסע הלקוח׳ (Customer Journey) ונותנת Boost לכל שלב במשפך השיווקי, דבר המאפשר לעסק להתמקד במשאבים הזמינים, כמו גם למצוא דרכים אפקטיביות להשתמש בהם על הצד הטוב ביותר על מנת לייצר יותר מכירות, להגדיל את היתרון התחרותי ובכך גם למקסם את ההכנסות.

לפי MBA Skool:

אנו למדים כי כל "תמהיל שיווקי" חייב להכיל ארבעה אלמנטים קלאסיים: מוצר, מחיר, מקום וקידום.

מוצר: מי קונה את המוצרים/השירותים שלכם?

מחיר: בכמה תתמחרו את המוצרים/השירותים שלכם?

מקום: איפה תמכרו את המוצרים/השירותים שלכם?

קידום: איפה תשווקו את המוצרים/השירותים שלכם?

מהי אסטרטגיה שיווקית?

1.

הגדלת המכירות:

כאשר אתם משתמשים בטקטיקות שיווקיות יעילות, אתם תבצעו יותר מכירות. נקודה. אסטרטגיה שבנויה לפי מערך מוגדר מראש ועובדת לפי מתודולוגיה מסוימת, תסייע לכם ׳לצוד׳ המון לקוחות חדשים ותעודד יותר מכירות מלקוחות קודמים וקיימים.

2.

ניהול מוניטין:

מוניטין חיובי הוא דבר חשוב וקריטי בעולם העסקי. על ידי שימוש מיטבי באסטרטגיות שיווקיות מתקדמות, תוכלו לייצר באזז אדיר סביב העסק, לבנות אמון בקרב הלקוחות ולרקום מערכות יחסים אישיות. כל הדברים הללו, בהחלט יסייעו לכם לבנות מוניטין חיובי שנשאר לאורך שנים רבות.

3.

ניתוח קהל היעד:

אסטרטגית שיווק המבוססת על נתונים (של הלקוחות שלכם), היא אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח מקורות הכנסה מרובים מקהלי יעד מפולחים.

ברגע שיש לכם הבנה מוצקה – מיהו קהל היעד שלכם ומהן נקודות הכאב שלו, אתם תוכלו להתאים בקלות ובמהירות את המסרים השיווקיים לצרכים הספציפיים שלו. לאחר שתעשו זאת, הקהל שלכם יהיה רספונסיבי יותר מכיוון שהמסרים השיווקיים שהצגתם בפניו, היו מכוונים לדרישות המדויקות שלו. סוג זה של שיווק מועיל לכם וללקוחותיכם כאחד.

4.

בודק מה עובד:

אסטרטגיות שיווק יעילות עוזרות לכם לקבוע מה עובד בעסק ומה לא. במידה ואתם מריצים קמפיינים ממומנים, המדדים והנתונים שלהם יכולים לסייע לכם להבין מה מומלץ לעשות, מתי לעשות זאת וממה כדאי להתרחק. אם לצורך הדוגמא, אחוזי פתיחת המיילים שלכם נמוכים כשאתם משתמשים בשורת הנושא הטבה בלעדית אמיתית, אך הם גבוהים יותר כאשר שורת הנושא היא המדריך לחסכן המתחיל, סביר להניח כי תרצו לבצע אופטימיזציה לשורת הנושא ׳המצליחה׳ יותר.

5.

למידת השוק:

״ככל שאתה יודע יותר, כך קל לך יותר לזהות הזדמנויות.״ 

תוצאת הליבה של ההליך השיווקי היא שתלמדו הרבה יותר על השוק שבו אתם פועלים. זה חיוני לא רק להכיר את הלקוחות שלכם אלא גם להבין את שוק היעד שלכם, מה שיסייע לכם למקם את המוצרים שלכם ב-טופ ולתמחר אותם בהתאם על מנת להפיק את הערך המקסימלי מהשוק.

מגמות ואירועים מיוחדים בתעשייה עשויים לשנות את המודל העסקי שלכם ואת אופן הצריכה של הלקוחות שלכם, ולכן – אל תתעלמו מהם!

עדיין לא משוכנעים שבניית אסטרטגיה נחוצה לעסק שלכם?

שימו לב לנתונים הסטטיסטיים הבאים...

משווקים שמתעדים את האסטרטגיה שלהם נוטים יותר להגיע ליעדים שלהם

"אתה צריך אסטרטגיה מתועדת" הוא פתגם ישן שחוזר על עצמו פעם אחרי פעם בענף השיווק כבר עשרות שנים. אולם, מסתבר שיש לכך סיבה (מספיק) טובה, וזו לא רק שיטת עבודה מומלצת ומקובלת שכולנו מבצעים מבלי לדעת למה…

למעשה, מחקר של CoSchedule בשנת 2019 הוכיח, כי למשווקים שמתעדים את האסטרטגיה שלהם יש סיכוי גבוה יותר ב-313% לעבוד בצורה יעילה יותר.

>> רק ל-41% מהמשווקים הייתה אסטרטגיית תוכן מתועדת בשנת 2020

כך עולה ממחקר שפרסמה אן הנדי בשיתוף עם Content Marketing Institute.
מה זה אומר מבחינתכם? שישנן המון הזדמנויות לעשות דברים (חשובים!) שהמתחרים שלכם עדיין לא עושים.

אם תחברו את שני הסטטיסטיקות הללו יחדיו, תוכלו להסיק שלושה מסקנות חשובות:

  • הצלחה דורשת אמונה: הדלת פתוחה לרווחה עבור אלה שמוכנים לעבור דרכה.
  • תיעוד האסטרטגיה חשוב: זה לא תרגיל חסר טעם שנועד לשעמם אתכם, אלא אלמנט סופר חשוב שעשוי לקבוע את הצלחתכם.
  • הרוב לא עושים זאת: מה שאומר יותר הזדמנויות עבורכם.

>> אסטרטגיות שיווק מובילות לעסקי B2B ו-B2C

אסטרטגיות לעסקי B2C:

  1. פרסום ברשתות החברתיות והפצת תוכן ויראלי
  2. יצירת קמפיינים ממומנים בטיקטוק, גוגל ואינסטגרם
  3. כתיבת סטוריטלינג המעניק זיקה למותג
  4. מתן דגש על ׳מכירה ישירה׳ (Direct Selling)
  5. בניית מערכות יחסים עם מיקרו משפיענים
  6. הוספת ׳מתנה׳ בכל רכישה
  7. ארגון תחרויות יצירתיות, שוות ומרתקות
  8. מכירת מוצרים על ידי שיווק שותפים (Affiliate Marketing)
 

אסטרטגיות לעסקי B2B:

  1. שיווק באמצעות תוכן (בדגש על Evergreen Content)
  2. אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO)
  3. הקמת קמפיינים ממומנים בפייסבוק, לינקדאין, טאבולה ואאוטבריין
  4. יצירת נוכחות חזקה ברשתות החברתיות
  5. נטוורקינג באירועים וכנסים הקשורים לתעשייה 
  6. תכניות הפנייה (Referral Programs)
  7. Remarketing & Retargeting 
  8. אימייל מרקטינג ושליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה

מודל SWOT – מודל SWOT ( (Strengths, Weaknesses, Opportunitiesמהווה כמעין ׳תבנית׳ המשמשת להערכת מצב התחרותיות בשוק, לביסוס המיתוג ולפיתוח תכנון אסטרטגי. הוא מעריך גורמים פנימיים וחיצוניים, צובע ב׳לבן׳ אזורים אפורים ובודק את הפוטנציאל הנוכחי והעתידי של העסק, תוך התחשבות בגורמים ׳ריאליים׳ (מבוססי עובדות ונתונים) ובדיקת החוזקות והחולשות אל מול המתחרים.

חוזקות (Strengths) – חוזקות תפקידן לתאר את היתרונות של ארגון מסוים, או במילים אחרות ב׳מה מצטיין העסק׳ ומה מפריד בינו לבין המתחרים האחרים: מוניטין חיובי, מיתוג עוצמתי, בסיס לקוחות נאמן, רשימת תפוצה גדולה, טכנולוגיה מתקדמת וכן הלאה.

חולשות (Weaknesses) – חולשות יכולות לפגוע בעסק שלכם ועלולות למנוע ממנו לפעול ברמה האופטימלית שלו. קיימים תחומים שכל בעל עסק צריך לשאוף להשתפר בהם, על מנת להישאר בטופ בעולם התחרותי בו אנו חיים: חיזוק המודעות למותג, צמצום החובות וההוצאות, יצירת שרשרת אספקה מקצועית יותר, הגדלת תזרים המזומנים וכן הלאה.

הזדמנויות (Opportunities) – הזדמנויות מתייחסות לגורמים חיצוניים (חיוביים) שיכולים להעניק לעסק שלכם יתרון תחרותי. לצורך הדוגמא, אם עסק שמוכר קורסים בתחום הקריפטו יתחבר עם משפיען מהתחום, הוא יוכל להגדיל הן את המכירות והן את נתח השוק.

איומים (Threats) – איומים הם אלמנטים (שליליים) שיש להם פוטנציאל לפגוע בארגון. איומים נפוצים יכולים להיות: עליית מחירים של ספקים וחומרים, גידול בתחרות, מחסור בכוח אדם, מלאי מוגבל, הון עצמי נמוך וכן הלאה.

מודל PEST 
 (Political, Economic, Social, Technological) הפכה בשנים האחרונות למודל עסקי נפוץ ופופולרי ביותר. על ידי מיטבי ב-PEST, ארגון יכול להבין מהם הגורמים החיצוניים שמשפיעים על הפעילות העסקית שלו ומה יכול להוביל ליתרון תחרותי בשוק.

פוליטי (Political)- האות 'P' מייצגת גורמים פוליטיים. זה כולל בין היתר, מדיניות מס, חוקי עבודה, חוקי איכות הסביבה, תקנות ממשלתיות וכללים מוגדרים עבור הארגון או הענף הספציפיים.

כלכלי (Economic) – האות 'E' מייצגת גורמים כלכליים. בתחום זה, מודדים את הסביבה ׳הכלכלית׳ על ידי לימוד עקרונות מתוך כלכלת המאקרו. נושאים פופולריים הם: שיעור האינפלציה, שער חליפין, שיעורי ריבית וצמיחה כלכלית. אלמנטים אלה מסייעים לעסק להגדיל את הביקוש למוצר, להעלות מחירים, כמו גם להתרחב ולצמוח במינימום זמן ועם מאמצים מינימליים.

חברתי (Social) – האות 'S' מייצגת גורמים חברתיים. זה כולל את האווירה החברתית בארגון, ניתוח קהל היעד ולמידת פוטנציאל השוק.

טכנולוגיה (Technology) – האות 'T' מייצגת גורמים טכנולוגיים. בעידן שבו אנו חיים, הטכנולוגיה משתנה בקצב מסחרר והצרכנים תמיד ׳צמאים׳ לאמץ ׳משהו׳ חדש דנדש. בתחום זה, בודקים את הטכנולוגיה הנוכחית בעסק, מבצעים אופטימיזציה למכשירים פופולריים (מובייל, לפטופ וכו׳) ובודקים אפשרויות ליצירת אוטומציות חדשניות שיכולות להביא לייעול תהליכים בארגון.

>> יצירת אסטרטגיה שיווקית מאפס ב-5 צעדים פשוטים

סופסוף, הגענו למאני-טיים. אנו מקווים שלא התעייפתם, כי אנחנו רק התחלנו! אז בלי יותר מדי דיבורים, בואו ניגש ישר לעניינים ונלמד כיצד ניתן מפיקים אסטרטגיה שיווקית מאפס ב-5 צעדים פשוטים.

שלב ראשון – ניתוח התחרות עם SWOT
בשלב הראשון תצטרכו לנתח ולחקור את שוק היעד שלכם כדי להבין – מול מה אתם עומדים.

ענו על השאלות הבאות כדי לנתח שוק היעד עם מודל SWOT:
חוזקות: מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם?
חולשות: מה החסרונות של המוצר או השירות שלכם?
הזדמנויות: איך העסק שלכם יכולה להשתפר ולהיות טוב יותר?
איומים: האם קיימים גורמים חיצוניים שעלולים להשפיע לרעה על העסק?

שלב שני – יצירת לקוח אידיאלי
אם אתם לא יכולים להגדיר במשפט אחד את קהל היעד שלכם – אתם בבעיה. כל בעל עסק חייב להבין מספר מאפיינים דמוגרפיים ופסיכוגרפיים חשובים בנוגע לקהלי המטרה שלו: גיל, מגדר, תואר עבודה, תפקיד, מיקום, תחומי עניין, אתגרים ותחביבים.

ל-Hubspot יש כלי מצוין (וחינמי!) שיכול לסייע לכם באפיון ׳לקוחות אידיאליים׳ תוך דקות בודדות. אל תהססו להשתמש בו.

שלב שלישי – הצבת מטרות עסקיות
יעדי האסטרטגיה השיווקית חייבים לשקף את היעדים העסקיים שלכם. במילים אחרות, אם לצורך הדוגמא אחת מהמטרות העסקיות שלכם היא למכור 500 מוצרים תוך חמישה חודשים, זאת אומרת שהאסטרטגיה שלכם צריכה לבצע מערך שיווקי שימכור בכל חודש (מינימום) 100 שירותים בחמשת החודשים הבאים.

יעדי שיווק אחרים עשויים להיות:

  • הגברת המודעות למותג
  • יצירת לידים איכותיים
  • שמירה על מוניטין חיובי
  • שיפור הסמכות והאוטוריטה בתחום

לא משנה כמה גבוה אתם חולמים ומה סוג היעדים שאתם מציבים, מה שחשוב זה שתגדירו אותם ושהארגון שלכם יוכל לעבוד לפיהם.

שלב רביעי – בחירת כלים מקצועיים
לאחר שזיהיתם את המטרות שלכם, וודאו שיש לכם כלים מקצועיים שיסייעו לכם למדוד את הצלחתכם.

עשו שימוש בכלים אידיאליים כמו:

גוגל אנליטיקס – מודד את הביצועים של האתר בכלל ושל הבלוג בפרט.
Trello – שומר על דינמיקה מדהימה ותקשורת יעילה בין אנשי צוות שונים.
AdStage – מסיר מכם את הטרחה לנתח כל קמפיין ממומן (PPC) בנפרד ומקשר את כולם למקום אחד.
Evernote – מסייע לשמור את כל המסמכים בפלטפורמה אחת ולתכנן את מסעות הפרסום בצורה אופטימלית.
CoSchedule – מפשט את תהליך השיווק בדוא״ל ומספק תבניות מתקדמות שמסייעות למפות את כל השלבים בקמפיין. קל. פשוט. נוח.
Agorapulse – מתכנן את הפעילויות שלכם במדיה החברתית ליום/שבוע/חודש הקרוב. בעזרתו של הכלי המדהים הזה, לכם ולאנשי השיווק שלכם יהיה יותר זמן, תשיגו תוצאות יותר טובות ותתפנו לפעילויות שיווקיות אחרות.

שלב חמישי – בחירת ערוצי שיווק מנצחים

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לראות את המסרים הנכונים, במקומות הנכונים ובזמנים הנכונים לאורך כל המשפך השיווקי עד שהם מבצעים רכישה. שאלה שנשאלת לא מעט פעמים היא ״איפה הכי כדאי לשווק?״

עם כל כך הרבה פלטפורמות חדשות שצצות כל הזמן, זה יכול להיות אתגר רציני (כזה שדורש בדיקות שגרתיות ומחקר מתמשך) לבחור את הפלטפורמה האידיאלית והטובה ביותר. אז מה עושים? הולכים על ׳סטטיסטיקות ונתונים׳,
ובקיצור – על מהלכים שמביאים תפוקה ונותנים ביצועים.

שיווק באמצעות תוכן: 90% מכל המשווקים משתמשים בשיווק בתוכן כדי לייצר לידים נכנסים. שיווק באמצעות תוכן הוא ללא ספק אחד הערוצים הכי משתלמים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, לא סתם אומרים ש׳התוכן הוא המלך׳, יש לכך סיבה (עכשיו הבנתם למה…)

בלוג באתר: כ-70 מיליון בלוגים מתפרסמים מדי חודש על ידי משתמשי וורדפרס. הבלוג באתר שלכם הוא הנכס הכי יקר שלכם, לכן דעו לנצל אותו היטב. כתבו על בסיס קבוע תכנים (בצורת בלוגים) איכותיים שמעניקים ערך מוסף לקוראים, לאחר זמן קצר שתעשו זאת, התנועה באתר, הלידים הנכנסים והרכישות ישתפרו בכמה רמות!

קידום אורגני (SEO): יותר מ-8.5 מיליארד חיפושים (כן שמעתם נכון…) מתבצעים בגוגל בכל יום. קידום אורגני ואופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש השונים (ובראשם גוגל) זהו דבר חשוב ביותר שאסור בתכלית האיסור להקל בו ראש. SEO יתרום ל׳נראות המקצועית׳ של האתר, יסייע לכם להזרים תנועת גולשים מסיבית בצורה אורגנית (חינמית) לחלוטין, כמו גם לעמוד בתחרות יחד עם ארגונים חזקים.

שיווק בדוא"ל: בשנת 2022 )בלבד), 333.2 מיליארד מיילים נשלחו והתקבלו בכל יום (Statista). כמות ׳בלתי הגיונית׳ זו של מיילים, מעידה על כך שכולם נמצאים במייל ולא מעט גם קוראים אותם. אימייל מרקטינג הינו ערוץ שיווק בעל החזר השקעה סנסציוני שכל בעל עסק (גם אתם!) חייב להכיר ובמיוחד להשתמש בו. לפי מחקרים שנעשו בתחום, על כל $1 שתוציאו על שיווק בדוא"ל, אתם יכולים לצפות להחזר ממוצע של $42 (DMA, 2019).

קמפיינים ממומנים: תנועת חיפוש בתשלום בגוגל היא בעלת סיכוי גבוה ב-50% להמרה מתנועת חיפוש אורגני. קמפיינים ממומנים מסייעים לבעלי עסקים להגיע לקהלים ׳קרים׳ ומתאימים לכל סוגי העסקים. הרשתות החבריות שמובילות כיום את תחום ה-PPC הן: פייסבוק, גוגל, יוטיוב, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין, טוויטר וטיקטוק. בתור התחלה, בחרו באופציה אחת ובהדרגה תתרחבו לשאר הפלטפורמות.

BMF 360 – יוצרים אסטרטגיה בול בשבילך!

בסופו של דבר, יצירת אסטרטגיה שיווקית מקצועית היא לא משהו שיכול לקרות בן לילה. זה לוקח זמן, מלווה בעבודה קשה ודורש לא מעט מסירות כדי להבטיח שאכן המסרים השיווקיים שיצרתם מגיעים לקהלי המטרה שלכם, בכל זמן ובכל מקום שהם רוצים שיגיעו אליהם.

חברת BMF 360 שמה לעצמה מטרה אחת מרכזית לנגד עיניה – לייצר אסטרטגיות שיווקיות מ-נ-צ-ח-ו-ת!

אצלנו תקבלו טיפול מותאם – אישית העונה על כל הדרישות האישיות והעסקיות שלכם. יש לנו ניסיון (מעשי!) רחב במגוון נישות, אנחנו משתמשים בכלים הכי מתקדמים ולא מרפים עד שאנחנו עומדים ביעדים…שאתם הגדרתם לנו.

לקביעת שיחת ייעוץ בחינם שתעיף לכם את העסק

אסטרטגיה שיווקית: המדריך – מתיאוריה לפרקטיקה

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים

עוד מאמרים

השירותים שלנו

אנחנו זמינים לכם השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן