שיווק דיגיטלי: איך עושים את זה נכון בשנת 2022

שיווק דיגיטלי הוא תחום רחב ופופולרי ביותר המתפרש על פני עשרות נישות. ביניהן: קידום אורגני, פרסום ממומן, שיווק במייל, משפיענים, סרטונים – כל כך הרבה דברים! אז מאיפה מתחילים? יש הרבה עצות בחוץ. טובות, רעות, ואנשים רבים שיבטיחו לכם ROI (החזר על השקעה) גבוה עבור תקציבי פרסום גדולים (שסביר להניח שאין לכם כרגע).

המאמר הזה טוב לדעתכם? שתפו !

הירשמו לקבלת מאמרים ועדכונים

קבלו עדכונים ותכנים מעניינים

אם אתם רוצים להגיע ליותר לקוחות, לאסוף יותר לידים ולבצע יותר מכירות, במדריך המקיף הבא שלנו, אנו נפשט לעומק מהו שיווק דיגיטלי, מהם היתרונות הבולטים שלו, באילו סוגים של טקטיקות שיווקיות (יעילות!) הכי מומלץ להשתמש וכיצד בונים מערך שיווקי מנצח ב-6 שלבים פשוטים. 

מוכנים להפוך למשווקים מקצועיים? מתחילים!

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי, הנקרא גם ׳שיווק מקוון׳, הוא נושא המתייחס לכל הפעולות השיווקיות שמתרחשות ברחבי האינטרנט. עסקים  רבים מכל הסוגים ובכל הגדלים, ממנפים ערוצים דיגיטליים שונים על מנת להשיג תוצאות ומטרות שונות. כחלק מערוצי השיווק הדיגיטלי ניתן למנות: מנועי חיפוש, מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, ניוזלטר, פליירים מקוונים ואתרים שונים.

אם אתם רוצים להגיע ליותר לקוחות, לאסוף יותר לידים ולבצע יותר מכירות, במדריך המקיף הבא שלנו, אנו נפשט לעומק מהו שיווק דיגיטלי, מהם היתרונות הבולטים שלו, באילו סוגים של טקטיקות שיווקיות (יעילות!) הכי מומלץ להשתמש וכיצד בונים מערך שיווקי מנצח ב-6 שלבים פשוטים. 

היתרונות של שיווק דיגיטלי

ממוקד: ניתן למקד את מאמצי השיווק בלקוחות פוטנציאליים (בלבד!), שיש להם עניין במוצר/השירות.

חסכוני: שיווק אונליין הרבה יותר זול משיווק אופליין (שיווק מסורתי), ובנוסף לא דורש משאבים רבים ותקציבים גדולים

תחרותי: שיווק דיגיטלי מסייע לעסקים קטנים וחדשים להתחרות עם מותגים גדולים ומוכרים (דבר שלא מתאפשר בשיווק אופליין).

מדיד: כל פעולה שיווקית שתבצעו תהיה ׳שקופה׳ (ברמת הנתונים) וניתנת למדידה. .

מותאם אישית: ניתן בכל זמן לשנות / לערוך / להקים / לעצב / להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית לצרכים האישיים והעסקיים שלכם.

אופטימיזציה: שיווק דיגיטלי הוא דבר שניתן לשפר ולייעל עם הזמן. ׳אופטימיזציה׳ (שיפור של מערכות ותהליכים) היא הקסם שגורם לזה לקרות. בזכותה תוכלו למקסם את יחסי ההמרה, לשפר את איכות הלידים, להשקיע פחות ׳מזומנים׳ תוך כדי קבלת ביצועים יותר טובים.

גלובלי: שיווק דיגיטלי מסייע לבעלי עסקים (קטנים במיוחד!) להגיע לכל קהל יעד (ברמה העולמית). בשונה מ׳שיווק מסורתי׳ (שבו כל קמפיין שיווקי נגמר בהמון קשיים ומאות אלפי שקלים), בשיווק דיגיטלי כל שתצטרכו לעשות בשביל להגיע ללקוח בקצה השני של העולם, זה בסה״כ להקים קמפיין ממומן – תהליך הגובה מכם מחיר מזערי ודורש מינימום השקעה וזמן.

טקטיקות שיווקיות מנצחות

לפניכם סקירה ׳מתומצתת׳ (רק 2000 מילים…) של כמה מטקטיקות השיווק הדיגיטלי הנפוצות ביותר והערוצים המעורבים בכל אחת מהן.

קידום אורגני (SEO)

משווקים דיגיטליים ׳סופר-סטארים׳ יודעים שאחת ההשקעות החשובות ביותר להגדלת העסק באינטרנט היא אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO). כאשר מקדמים אתר במנועי החיפוש בצורה נכונה, הוא עשוי להזרים תנועת גולשים רחבה בצורה טבעית ובעלות כמעט ׳אפסית׳!

הנה כמה נתונים סטטיסטיים שייתנו לכם רקע על SEO:

  1. הנתח של גוגל משוק מנועי החיפוש הוא 86.86%.
  2. תוצאות חיפוש ׳אורגניות׳ המדורגות בעמוד הראשון בגוגל מכילות בממוצע כ-1,447 מילים.
  3. גוגל משתמשת ביותר מ-200 פקטורים באלגוריתם שלהם לדירוג אתרים.
  4. התוצאה הראשונה בגוגל מקבלת בממוצע 32% קליקים.
  5. 49% מהמשווקים טוענים שלקידום אורגני יש את ה-ROI הטוב ביותר בהשוואה לערוצי השיווק השונים.
  6. 53% מהצרכנים בארה"ב אומרים שהם חוקרים מוצרים באמצעות מנוע חיפוש לפני שהם מחליטים אם לקנות או לא.
  7. השכר החציוני למקדם אתרים מקצועי הוא בסביבות 60.5 אלף דולר לשנה.
  8. החזר ROI של SEO יכול להגיע עד פי 12.2 מההוצאות השיווקיות.
  9. קידום אתרים יכול להפחית את עלות ׳רכישת הלקוחות׳ ב-87.41%.
  10. קידום אתרים יכול להגדיל את הערך העסקי של ביקור בבלוג ב-429%.

SEO (Search Engine Optimization)

הוא תהליך אופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש, במטרה לקבל "דירוג" גבוה יותר ב-SERP (דפי תוצאות מנועי החיפוש), ובכך להגדיל את כמות התנועה האורגנית (החינמית) שהאתר שלכם מקבל. הערוצים שנהנים מקידום אורגני כוללים אתרים, תמונות, בלוגים ואינפוגרפיקות.

קיימות מגוון טקטיקות לקידום אתרים, אלו העיקריות שבהן:

On-Page SEO: טכניקה זו מתמקדת בכל הפעולות שמתקיימות "בדף" עצמו (מה שהלקוח רואה). בהליך זה, מבצעים מחקר מילות מפתח עבור ביטויים ספציפיים ומבצעים אופטימיזציה לתוכן: כותבים מטא דסקריפשיין, מוסיפים תגי כותרות (H1, H2, H3), מטמינים בטקסט לינקים פנימיים וחיצוניים ובודקים שאין שגיאות כתיב בטקסטים.

Off-Page SEO: טכניקה זו מתייחסת לכל הפעילות שמתרחשת "מחוץ לדף" (מה שהלקוח לא רואה). "איזו פעילות שאינה באתר שלי יכולה להשפיע על הדירוג שלי?" אתם בטח שואלים את עצמכם. התשובה היא ׳קישורים נכנסים׳, הידועים גם בתור ׳Backlinks׳. מספר האתרים המקשרים אליכם, וה"אוטוריטה" שלהם ברשת, משפיעים במידה רבה על דירוג האתר שלכם. על ידי יצירת שיתופי פעולה וקשרים עם מפרסמים אחרים, ובעזרת כתיבת פוסטים אורחים (Guest Posts) באתרים שונים (שמקשרים בחזרה לאתר שלכם), תוכלו לייצר תשומת לב רבה ולהרוויח את הקישורים הנכנסים הדרושים לכם בשביל להתקדם במנועי החיפוש.

Technical SEO: טכניקה ייחודית זו מתמקדת בחלק ׳הטכני׳ של האתר שלכם ובאופן שבו הדפים שלכם ׳מקודדים׳. דחיסת תמונה, נתונים מובנים ואופטימיזציה של קבצי CSS הם כולם מאפיינים של SEO טכני, שללא ספק יכולים להגביר את מהירות הטעינה של האתר שלכם – פרמטר ׳דירוג׳ חשוב מאוד בעיני גוגל.

פרסום ממומן (Paid Promotion)

בפרסום ממומן משלמים כסף על ׳המרות׳ שונות שהוגדרו מראש לרבות: תנועת גולשים, מכירות ורכישות, איסוף לידים, מילוי טפסים וכן הלאה. במילים אחרות, אתם משלמים לעסק/פלטפורמה אחרת כסף בתמורה לקידום העסק שלכם. אחת השיטות הנפוצות לתשלום עבור פרסום ממומן הינה שיטת ה-PPC (Pay-Per-Click), שבה למעשה אתם משלמים כסף עבור כל קליק. הפלטפורמות המובילות שפועלות במתכונת זו הן: גוגל, פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

למה להשקיע כסף בפרסום ממומן? הנה כמה סיבות:

  • בשנת 2017 יותר מ-7 מיליון מפרסמים השקיעו סך של 10.01 מיליארד דולר במודעות PPC.
  • ניתן להגביר את המודעות למותג בעד 80% באמצעות מודעות בתשלום של גוגל.
  • תנועה המובאת דרך פרסום PPC מניבה 50% יותר המרות מפרסום אורגני.
  • פרסום בתשלום מחזיר $2 על כל $1 שהוצא – שיעור החזר ROI של 200%.
  • 53% מהקליקים בתשלום מתבצעים במכשירים ניידים.

שיווק בדוא״ל (Email Marketing)

עסקים רבים משתמשים בשיווק בדוא"ל כדרך לתקשר עם הקהלים שלהן. בעזרת שליחת מיילים וניוזלטר לרשימת התפוצה, אותם עסקים יכולים לשלוח מסרים שיווקיים/אינפורמטיביים, לפתח קשרים חברתיים (ואנושיים) עם הגולשים ובעיקר לבנות סמכות, אוטוריטה ומוניטין.

סוגי המיילים הפופולריים ביותר בקמפיין אימייל מרקטינג הם:

– מייל ברוכים הבאים
– מייל הנחות ומבצעים
– מייל נטישת עגלה
– מייל אינפורמטיבי
– מייל בסגנון ניוזלטר

אי אפשר להתעלם מהעובדות והיתרונות של שיווק בדוא״ל

על כל $1 שתשקיעו תקבלו בחזרה (בממוצע) $42.

עדיין לא השתכנעתם?

הנתונים הבאים בהחלט יעשו לכם סדר בראש:

בממוצע, לשיווק בדוא"ל יש החזר ROI של 4400% .

למיילים מסוג ׳ברוכים הבאים׳ יש שיעור פתיחה ממוצע של 82%.

102.6 טריליון מיילים נשלחים ומתקבלים מדי שנה.

60% מהצרכנים נרשמים לרשימות תפוצה כדי לקבל מסרים שיווקיים, הנחות ומבצעים.

בניית מערך שיווקי ב-6 שלבים פשוטים

שלב ראשון: הצבת מטרות

כאשר מתחילים לראשונה עם שיווק דיגיטלי, חשוב להתחיל בזיהוי היעדים העסקיים ובהצבת מטרות ׳ריאליות׳ מוגדרות. לדוגמה: אם המטרה שלכם היא להתחיל קמפיין אימייל מרקטינג, סביר להניח כי תרצו קודם כל להקדיש זמן להגדלת רשימת התפוצה. 

לחלופין, אם אתם מעוניינים להגדיל את המכירות של שירות מסוים שאתם מציעים – חשוב שתתמקדו ב-SEO ובאופטימיזציה של התוכן. 

אולם, אם המטרה שלכם היא להגיע לקהלי יעד ׳קרים׳ (לקוחות שאין לכם שום אינטראקציה איתם), תוכלו לבדוק את האפשרות של קמפיינים ממומנים מסוג PPC.

שלב שני: יצירת קהל יעד

קהל יעד הוא מאפיין חשוב שמגדיר את הלקוחות הפוטנציאליים בעסק שלכם.
פילוח קהל יעד היא פעולה חיונית שמסייעת לבעלי עסקים רבים למקד את מאמצי השיווק והמכירות שלהם.

כדי לבנות ׳קהל יעד׳ ענו על השאלות הבאות:
  • איפה הקהל שלכם מבלה באינטרנט?
  • איך הוא אוהב לתקשר?
  • מהו המידע הדמוגרפי שלו: גיל? מקום? תפקיד? תחביבים? מומחיות?
  • מהו המידע הפסיכוגרפי שלו: התנהגויות? הרגלים? גישות? אורח חיים? אופי?
  • באילו נקודות כאב המוצר או השירות שלכם נוגע?
  • איזה בעיה הוא פותר ללקוח?
לדוגמה, אם אתם מוכרים קורסים לבישול, קהל היעד שלכם עשוי להיראות בערך כך:
  • בלוגים, פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב
  • אוהב לתקשר בצורה ׳פיזית׳ ולא ׳ווירטואלית׳
  • אימהות צעירות בגילאי 25-35 שמעוניינות להיכנס לעולם הבישול
  • אימהות שמרוויחות 8,000₪ בחודש, אוהבות בישול ומחפשות תעסוקה נוספת
  • היעדר ידע בבישול והכנת אוכל "לא טעים"
  • הקורס ילמד את האימהות כיצד לבשל ולאפות תוך מספר שבועות

מומלץ לשלב קידום אורגני + פרסום ממומן כדי למקסם תוצאות.

שלב רביעי: יצירת תוכן משובח

לאחר שהצבתם מטרות ויעדים, אחרי שזיהיתם את קהל היעד ויש לכם תקציב, הגיע הזמן להתחיל לייצר תוכן לערוצים השונים שבהם אתם הולכים להשתמש. 

תוכן יכול להגיע בכמה אופנים: בלוג, פוסט, מייל, ניוזלטר, אינפוגרפיקה, וידאו, תמונה, מודעה, ברושור, עלון ועוד המון…

הנה כמה טיפים לקופירייטינג שהופך גולשים לרוכשים:

  • תשימו את הלקוח במרכז, תכתבו בצורה אקטיבית ואל תשתמשו בסלנגים מתקדמים.
  • תדברו על הכאב של הלקוח, תעלו אצלו רגש מסוים ותסבירו לו איך אתם יכולים לקחת אותו מנקודה א׳ לנקודה ב׳.
  • תניעו את הקורא לפעולה: יצירת קשר, רכישה, הורדת טופס, מילוי פרטים וכו׳.
  • תצרו מבנה היררכי נכון של טקסט: כותרת, תת כותרת, טקסט, הנעה לפעולה, כפתור
  • תכתבו תוכן שמגובה בנתונים ומקושר למקורות מידע מהימנים.
  • תטמינו מילות מפתח רלוונטיות בטקסט למקסום הקידום האורגני.
  • תשתמשו במילות כוח(Power Words): חינם, לזמן מוגבל, בלעדי, חדשני, ללא התחייבות.

שלב חמישי: כלים מקצועיים

כלים מקצועיים יכולים לחסוך לכם זמן רב (שיכול להיות מושקע במשימות חשובות אחרות).

בין אם מדובר בניתוח קמפיינים וניהול קשרי לקוחות, ובין אם מדובר באיסוף לידים איכותיים והזדמנויות שיווקיות חדשות, רשימה זו של כלים מקצועיים יכולה לשמש אתכם כבסיס לשיווק רב עוצמה.

כלי שיווק לרשתות חברתיות:

SproutSocial – מסייע לעסקים לארגן את יומן התוכן והנכסים שלהם במקום אחד.

Loomly – כלי אידיאלי עבור צוותים חברתיים קטנים המעוניינים לארגן ולשתף פעולה בתוכן.

Audiense – עוזר לעסקים לזהות ולפלח את קהלי היעד במדיה החברתית שלהן.

BiteAble – מייצר בקלות סרטונים קצרים, מרתקים ומשעשעים לשיתוף במדיה החברתית.

Buffer – כלי תזמון פוסטים לרשתות חברתיות גדולות (טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ולינקדאין)

כלי שיווק לאימייל מרקטינג:

SendGrid – כלי המציע אפשרויות עיצוב מגוונות באמצעות Drag and Drop, קידוד או שילוב של שניהם.

Lemlist – פלטפורמה המתקדמת באופטימיזציה של מיילים (תדירות, יחסי המרה, תזמון והספקה).

MoonSend – מאפשר יצירת קמפיינים ללא קוד, אוטומציות שיווקיות בקליק ודיווחים קלים לקריאה.

Sender – כלי חינמי המאפשר לכם ליצור בקלות ניוזלטרים מדהימים ללא כל ידע ב-HTML.

SendinBlue – פלטפורמת ׳תקשורת שיווקית׳ לשיווק בדוא"ל הכוללת גם פונקציות מתקדמות כמו יצירת דפי נחיתה מרהיבים וניהול קשרי לקוחות.

שלב שישי: אופטימיזציה

בשלב השישי והאחרון, תצטרכו לבצע ׳אופטימיזציה׳ לקמפיינים השיווקים (שכבר ביצעתם).

ייעול מהלכי השיווק יכול להועיל לכם בהמון מובנים (שלא מובנים מאליו…): החל מהורדת המחיר לפעולה, הגדלת איכות הלידים, שיפור ביחסי ההמרה, גידול ברכישות, הבנה טובה יותר של קהל היעד וכן הלאה…

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה:
אוטומציות שיווקיות – מסייעות לעסק לחסוך הרבה זמן והמון כסף. עם פחות זמן המושקע במשימות שחוזרות על עצמן, נתונים מבריקים על לקוחות וקמפיינים וייעול תהליכים שיווקיים, ניתן לומר כי אוטומציה מוצלחת היא הבסיס של כל עסק מוצלח.

נתונים אנליטיים – ניתוח ביצועי האתר שלכם בגוגל אנליטיקס, יסייע לכם ללמוד את קהל היעד שלכם לעומק, להבין את רצונותיו ומאפייניו, לבצע שינויים בפריטים גרועים או ׳לשכפל׳ פוסטים מוצלחים.

סקיילינג חברתי – המדיה החברתית מעניקה לבעלי העסקים את החופש לפרסם מוצרים ושירותים לכמה אנשים שהם רוצים (בהתאם לתקציב), מה שהופך אותה לטכניקת ׳בלתי-מעורערת׳ המועילה לכל סוגי העסקים, לא משנה כמה הם קטנים או גדולים.

שיווק דיגיטלי בסכין מנתחים

שיווק דיגיטלי מסייע לבעלי עסקים להיפגש עם קהלי המטרה בזמנים שונים ובמקומות מגוונים. כחלק מתפקידו, הוא יוצר אינטראקציה עם הקהלים, שולח מסרים אינפורמטיביים ושיווקיים שנועדו לפתח מערכות יחסים, ולסיום תמיד מניע לפעולה כדי להמיר את אותם הגולשים בסופו של יום – לרוכשים.

אנחנו בחברת BMF 360 מבצעים בהצלחה כבר המון שנים אסטרטגיות שיווק דיגיטלי חדשניות, שנועדו להרתיח לידים ולמקסם המרות. אם גם לכם יש עסק שזקוק לעזרה, עצה או דחיפה – דברו אתנו. 

אנשי המפתח שלנו מוכנים לעמוד בפני כל אתגר שתציבו בפניהם, ולא משנה מה גודלו!

לקביעת שיחת ייעוץ בחינם שתעיף לכם את העסק

אם אתם רוצים להגיע ליותר לקוחות, לאסוף יותר לידים ולבצע יותר מכירות, במדריך המקיף הבא שלנו, אנו נפשט לעומק מהו שיווק דיגיטלי, מהם היתרונות הבולטים שלו, באילו סוגים של טקטיקות שיווקיות (יעילות!) הכי מומלץ להשתמש וכיצד בונים מערך שיווקי מנצח ב-6 שלבים פשוטים. 

מוכנים להפוך למשווקים מקצועיים? מתחילים!

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי, הנקרא גם ׳שיווק מקוון׳, הוא נושא המתייחס לכל הפעולות השיווקיות שמתרחשות ברחבי האינטרנט. עסקים  רבים מכל הסוגים ובכל הגדלים, ממנפים ערוצים דיגיטליים שונים על מנת להשיג תוצאות ומטרות שונות. כחלק מערוצי השיווק הדיגיטלי ניתן למנות: מנועי חיפוש, מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, ניוזלטר, פליירים מקוונים ואתרים שונים.

אם אתם רוצים להגיע ליותר לקוחות, לאסוף יותר לידים ולבצע יותר מכירות, במדריך המקיף הבא שלנו, אנו נפשט לעומק מהו שיווק דיגיטלי, מהם היתרונות הבולטים שלו, באילו סוגים של טקטיקות שיווקיות (יעילות!) הכי מומלץ להשתמש וכיצד בונים מערך שיווקי מנצח ב-6 שלבים פשוטים. 

היתרונות של שיווק דיגיטלי

ממוקד: ניתן למקד את מאמצי השיווק בלקוחות פוטנציאליים (בלבד!), שיש להם עניין במוצר/השירות.

חסכוני: שיווק אונליין הרבה יותר זול משיווק אופליין (שיווק מסורתי), ובנוסף לא דורש משאבים רבים ותקציבים גדולים

תחרותי: שיווק דיגיטלי מסייע לעסקים קטנים וחדשים להתחרות עם מותגים גדולים ומוכרים (דבר שלא מתאפשר בשיווק אופליין).

מדיד: כל פעולה שיווקית שתבצעו תהיה ׳שקופה׳ (ברמת הנתונים) וניתנת למדידה. .

מותאם אישית: ניתן בכל זמן לשנות / לערוך / להקים / לעצב / להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית לצרכים האישיים והעסקיים שלכם.

אופטימיזציה: שיווק דיגיטלי הוא דבר שניתן לשפר ולייעל עם הזמן. ׳אופטימיזציה׳ (שיפור של מערכות ותהליכים) היא הקסם שגורם לזה לקרות. בזכותה תוכלו למקסם את יחסי ההמרה, לשפר את איכות הלידים, להשקיע פחות ׳מזומנים׳ תוך כדי קבלת ביצועים יותר טובים.

גלובלי: שיווק דיגיטלי מסייע לבעלי עסקים (קטנים במיוחד!) להגיע לכל קהל יעד (ברמה העולמית). בשונה מ׳שיווק מסורתי׳ (שבו כל קמפיין שיווקי נגמר בהמון קשיים ומאות אלפי שקלים), בשיווק דיגיטלי כל שתצטרכו לעשות בשביל להגיע ללקוח בקצה השני של העולם, זה בסה״כ להקים קמפיין ממומן – תהליך הגובה מכם מחיר מזערי ודורש מינימום השקעה וזמן.

טקטיקות שיווקיות מנצחות

לפניכם סקירה ׳מתומצתת׳ (רק 2000 מילים…) של כמה מטקטיקות השיווק הדיגיטלי הנפוצות ביותר והערוצים המעורבים בכל אחת מהן.

קידום אורגני (SEO)

משווקים דיגיטליים ׳סופר-סטארים׳ יודעים שאחת ההשקעות החשובות ביותר להגדלת העסק באינטרנט היא אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO). כאשר מקדמים אתר במנועי החיפוש בצורה נכונה, הוא עשוי להזרים תנועת גולשים רחבה בצורה טבעית ובעלות כמעט ׳אפסית׳!

הנה כמה נתונים סטטיסטיים שייתנו לכם רקע על SEO:

  1. הנתח של גוגל משוק מנועי החיפוש הוא 86.86%.
  2. תוצאות חיפוש ׳אורגניות׳ המדורגות בעמוד הראשון בגוגל מכילות בממוצע כ-1,447 מילים.
  3. גוגל משתמשת ביותר מ-200 פקטורים באלגוריתם שלהם לדירוג אתרים.
  4. התוצאה הראשונה בגוגל מקבלת בממוצע 32% קליקים.
  5. 49% מהמשווקים טוענים שלקידום אורגני יש את ה-ROI הטוב ביותר בהשוואה לערוצי השיווק השונים.
  6. 53% מהצרכנים בארה"ב אומרים שהם חוקרים מוצרים באמצעות מנוע חיפוש לפני שהם מחליטים אם לקנות או לא.
  7. השכר החציוני למקדם אתרים מקצועי הוא בסביבות 60.5 אלף דולר לשנה.
  8. החזר ROI של SEO יכול להגיע עד פי 12.2 מההוצאות השיווקיות.
  9. קידום אתרים יכול להפחית את עלות ׳רכישת הלקוחות׳ ב-87.41%.
  10. קידום אתרים יכול להגדיל את הערך העסקי של ביקור בבלוג ב-429%.

SEO (Search Engine Optimization)

הוא תהליך אופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש, במטרה לקבל "דירוג" גבוה יותר ב-SERP (דפי תוצאות מנועי החיפוש), ובכך להגדיל את כמות התנועה האורגנית (החינמית) שהאתר שלכם מקבל. הערוצים שנהנים מקידום אורגני כוללים אתרים, תמונות, בלוגים ואינפוגרפיקות.

קיימות מגוון טקטיקות לקידום אתרים, אלו העיקריות שבהן:

On-Page SEO: טכניקה זו מתמקדת בכל הפעולות שמתקיימות "בדף" עצמו (מה שהלקוח רואה). בהליך זה, מבצעים מחקר מילות מפתח עבור ביטויים ספציפיים ומבצעים אופטימיזציה לתוכן: כותבים מטא דסקריפשיין, מוסיפים תגי כותרות (H1, H2, H3), מטמינים בטקסט לינקים פנימיים וחיצוניים ובודקים שאין שגיאות כתיב בטקסטים.

Off-Page SEO: טכניקה זו מתייחסת לכל הפעילות שמתרחשת "מחוץ לדף" (מה שהלקוח לא רואה). "איזו פעילות שאינה באתר שלי יכולה להשפיע על הדירוג שלי?" אתם בטח שואלים את עצמכם. התשובה היא ׳קישורים נכנסים׳, הידועים גם בתור ׳Backlinks׳. מספר האתרים המקשרים אליכם, וה"אוטוריטה" שלהם ברשת, משפיעים במידה רבה על דירוג האתר שלכם. על ידי יצירת שיתופי פעולה וקשרים עם מפרסמים אחרים, ובעזרת כתיבת פוסטים אורחים (Guest Posts) באתרים שונים (שמקשרים בחזרה לאתר שלכם), תוכלו לייצר תשומת לב רבה ולהרוויח את הקישורים הנכנסים הדרושים לכם בשביל להתקדם במנועי החיפוש.

Technical SEO: טכניקה ייחודית זו מתמקדת בחלק ׳הטכני׳ של האתר שלכם ובאופן שבו הדפים שלכם ׳מקודדים׳. דחיסת תמונה, נתונים מובנים ואופטימיזציה של קבצי CSS הם כולם מאפיינים של SEO טכני, שללא ספק יכולים להגביר את מהירות הטעינה של האתר שלכם – פרמטר ׳דירוג׳ חשוב מאוד בעיני גוגל.

פרסום ממומן (Paid Promotion)

בפרסום ממומן משלמים כסף על ׳המרות׳ שונות שהוגדרו מראש לרבות: תנועת גולשים, מכירות ורכישות, איסוף לידים, מילוי טפסים וכן הלאה. במילים אחרות, אתם משלמים לעסק/פלטפורמה אחרת כסף בתמורה לקידום העסק שלכם. אחת השיטות הנפוצות לתשלום עבור פרסום ממומן הינה שיטת ה-PPC (Pay-Per-Click), שבה למעשה אתם משלמים כסף עבור כל קליק. הפלטפורמות המובילות שפועלות במתכונת זו הן: גוגל, פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

למה להשקיע כסף בפרסום ממומן? הנה כמה סיבות:

  • בשנת 2017 יותר מ-7 מיליון מפרסמים השקיעו סך של 10.01 מיליארד דולר במודעות PPC.
  • ניתן להגביר את המודעות למותג בעד 80% באמצעות מודעות בתשלום של גוגל.
  • תנועה המובאת דרך פרסום PPC מניבה 50% יותר המרות מפרסום אורגני.
  • פרסום בתשלום מחזיר $2 על כל $1 שהוצא – שיעור החזר ROI של 200%.
  • 53% מהקליקים בתשלום מתבצעים במכשירים ניידים.

שיווק בדוא״ל (Email Marketing)

עסקים רבים משתמשים בשיווק בדוא"ל כדרך לתקשר עם הקהלים שלהן. בעזרת שליחת מיילים וניוזלטר לרשימת התפוצה, אותם עסקים יכולים לשלוח מסרים שיווקיים/אינפורמטיביים, לפתח קשרים חברתיים (ואנושיים) עם הגולשים ובעיקר לבנות סמכות, אוטוריטה ומוניטין.

סוגי המיילים הפופולריים ביותר בקמפיין אימייל מרקטינג הם:

– מייל ברוכים הבאים
– מייל הנחות ומבצעים
– מייל נטישת עגלה
– מייל אינפורמטיבי
– מייל בסגנון ניוזלטר

אי אפשר להתעלם מהעובדות והיתרונות של שיווק בדוא״ל

על כל $1 שתשקיעו תקבלו בחזרה (בממוצע) $42.

עדיין לא השתכנעתם?

הנתונים הבאים בהחלט יעשו לכם סדר בראש:

בממוצע, לשיווק בדוא"ל יש החזר ROI של 4400% .

למיילים מסוג ׳ברוכים הבאים׳ יש שיעור פתיחה ממוצע של 82%.

102.6 טריליון מיילים נשלחים ומתקבלים מדי שנה.

60% מהצרכנים נרשמים לרשימות תפוצה כדי לקבל מסרים שיווקיים, הנחות ומבצעים.

בניית מערך שיווקי ב-6 שלבים פשוטים

שלב ראשון: הצבת מטרות

כאשר מתחילים לראשונה עם שיווק דיגיטלי, חשוב להתחיל בזיהוי היעדים העסקיים ובהצבת מטרות ׳ריאליות׳ מוגדרות. לדוגמה: אם המטרה שלכם היא להתחיל קמפיין אימייל מרקטינג, סביר להניח כי תרצו קודם כל להקדיש זמן להגדלת רשימת התפוצה. 

לחלופין, אם אתם מעוניינים להגדיל את המכירות של שירות מסוים שאתם מציעים – חשוב שתתמקדו ב-SEO ובאופטימיזציה של התוכן. 

אולם, אם המטרה שלכם היא להגיע לקהלי יעד ׳קרים׳ (לקוחות שאין לכם שום אינטראקציה איתם), תוכלו לבדוק את האפשרות של קמפיינים ממומנים מסוג PPC.

שלב שני: יצירת קהל יעד

קהל יעד הוא מאפיין חשוב שמגדיר את הלקוחות הפוטנציאליים בעסק שלכם.
פילוח קהל יעד היא פעולה חיונית שמסייעת לבעלי עסקים רבים למקד את מאמצי השיווק והמכירות שלהם.

כדי לבנות ׳קהל יעד׳ ענו על השאלות הבאות:
  • איפה הקהל שלכם מבלה באינטרנט?
  • איך הוא אוהב לתקשר?
  • מהו המידע הדמוגרפי שלו: גיל? מקום? תפקיד? תחביבים? מומחיות?
  • מהו המידע הפסיכוגרפי שלו: התנהגויות? הרגלים? גישות? אורח חיים? אופי?
  • באילו נקודות כאב המוצר או השירות שלכם נוגע?
  • איזה בעיה הוא פותר ללקוח?
לדוגמה, אם אתם מוכרים קורסים לבישול, קהל היעד שלכם עשוי להיראות בערך כך:
  • בלוגים, פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב
  • אוהב לתקשר בצורה ׳פיזית׳ ולא ׳ווירטואלית׳
  • אימהות צעירות בגילאי 25-35 שמעוניינות להיכנס לעולם הבישול
  • אימהות שמרוויחות 8,000₪ בחודש, אוהבות בישול ומחפשות תעסוקה נוספת
  • היעדר ידע בבישול והכנת אוכל "לא טעים"
  • הקורס ילמד את האימהות כיצד לבשל ולאפות תוך מספר שבועות

מומלץ לשלב קידום אורגני + פרסום ממומן כדי למקסם תוצאות.

שלב רביעי: יצירת תוכן משובח

לאחר שהצבתם מטרות ויעדים, אחרי שזיהיתם את קהל היעד ויש לכם תקציב, הגיע הזמן להתחיל לייצר תוכן לערוצים השונים שבהם אתם הולכים להשתמש. 

תוכן יכול להגיע בכמה אופנים: בלוג, פוסט, מייל, ניוזלטר, אינפוגרפיקה, וידאו, תמונה, מודעה, ברושור, עלון ועוד המון…

הנה כמה טיפים לקופירייטינג שהופך גולשים לרוכשים:

  • תשימו את הלקוח במרכז, תכתבו בצורה אקטיבית ואל תשתמשו בסלנגים מתקדמים.
  • תדברו על הכאב של הלקוח, תעלו אצלו רגש מסוים ותסבירו לו איך אתם יכולים לקחת אותו מנקודה א׳ לנקודה ב׳.
  • תניעו את הקורא לפעולה: יצירת קשר, רכישה, הורדת טופס, מילוי פרטים וכו׳.
  • תצרו מבנה היררכי נכון של טקסט: כותרת, תת כותרת, טקסט, הנעה לפעולה, כפתור
  • תכתבו תוכן שמגובה בנתונים ומקושר למקורות מידע מהימנים.
  • תטמינו מילות מפתח רלוונטיות בטקסט למקסום הקידום האורגני.
  • תשתמשו במילות כוח(Power Words): חינם, לזמן מוגבל, בלעדי, חדשני, ללא התחייבות.

שלב חמישי: כלים מקצועיים

כלים מקצועיים יכולים לחסוך לכם זמן רב (שיכול להיות מושקע במשימות חשובות אחרות).

בין אם מדובר בניתוח קמפיינים וניהול קשרי לקוחות, ובין אם מדובר באיסוף לידים איכותיים והזדמנויות שיווקיות חדשות, רשימה זו של כלים מקצועיים יכולה לשמש אתכם כבסיס לשיווק רב עוצמה.

כלי שיווק לרשתות חברתיות:

SproutSocial – מסייע לעסקים לארגן את יומן התוכן והנכסים שלהם במקום אחד.

Loomly – כלי אידיאלי עבור צוותים חברתיים קטנים המעוניינים לארגן ולשתף פעולה בתוכן.

Audiense – עוזר לעסקים לזהות ולפלח את קהלי היעד במדיה החברתית שלהן.

BiteAble – מייצר בקלות סרטונים קצרים, מרתקים ומשעשעים לשיתוף במדיה החברתית.

Buffer – כלי תזמון פוסטים לרשתות חברתיות גדולות (טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ולינקדאין)

כלי שיווק לאימייל מרקטינג:

SendGrid – כלי המציע אפשרויות עיצוב מגוונות באמצעות Drag and Drop, קידוד או שילוב של שניהם.

Lemlist – פלטפורמה המתקדמת באופטימיזציה של מיילים (תדירות, יחסי המרה, תזמון והספקה).

MoonSend – מאפשר יצירת קמפיינים ללא קוד, אוטומציות שיווקיות בקליק ודיווחים קלים לקריאה.

Sender – כלי חינמי המאפשר לכם ליצור בקלות ניוזלטרים מדהימים ללא כל ידע ב-HTML.

SendinBlue – פלטפורמת ׳תקשורת שיווקית׳ לשיווק בדוא"ל הכוללת גם פונקציות מתקדמות כמו יצירת דפי נחיתה מרהיבים וניהול קשרי לקוחות.

שלב שישי: אופטימיזציה

בשלב השישי והאחרון, תצטרכו לבצע ׳אופטימיזציה׳ לקמפיינים השיווקים (שכבר ביצעתם).

ייעול מהלכי השיווק יכול להועיל לכם בהמון מובנים (שלא מובנים מאליו…): החל מהורדת המחיר לפעולה, הגדלת איכות הלידים, שיפור ביחסי ההמרה, גידול ברכישות, הבנה טובה יותר של קהל היעד וכן הלאה…

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה:
אוטומציות שיווקיות – מסייעות לעסק לחסוך הרבה זמן והמון כסף. עם פחות זמן המושקע במשימות שחוזרות על עצמן, נתונים מבריקים על לקוחות וקמפיינים וייעול תהליכים שיווקיים, ניתן לומר כי אוטומציה מוצלחת היא הבסיס של כל עסק מוצלח.

נתונים אנליטיים – ניתוח ביצועי האתר שלכם בגוגל אנליטיקס, יסייע לכם ללמוד את קהל היעד שלכם לעומק, להבין את רצונותיו ומאפייניו, לבצע שינויים בפריטים גרועים או ׳לשכפל׳ פוסטים מוצלחים.

סקיילינג חברתי – המדיה החברתית מעניקה לבעלי העסקים את החופש לפרסם מוצרים ושירותים לכמה אנשים שהם רוצים (בהתאם לתקציב), מה שהופך אותה לטכניקת ׳בלתי-מעורערת׳ המועילה לכל סוגי העסקים, לא משנה כמה הם קטנים או גדולים.

שיווק דיגיטלי בסכין מנתחים

שיווק דיגיטלי מסייע לבעלי עסקים להיפגש עם קהלי המטרה בזמנים שונים ובמקומות מגוונים. כחלק מתפקידו, הוא יוצר אינטראקציה עם הקהלים, שולח מסרים אינפורמטיביים ושיווקיים שנועדו לפתח מערכות יחסים, ולסיום תמיד מניע לפעולה כדי להמיר את אותם הגולשים בסופו של יום – לרוכשים.

אנחנו בחברת BMF 360 מבצעים בהצלחה כבר המון שנים אסטרטגיות שיווק דיגיטלי חדשניות, שנועדו להרתיח לידים ולמקסם המרות. אם גם לכם יש עסק שזקוק לעזרה, עצה או דחיפה – דברו אתנו. 

אנשי המפתח שלנו מוכנים לעמוד בפני כל אתגר שתציבו בפניהם, ולא משנה מה גודלו!

לקביעת שיחת ייעוץ בחינם שתעיף לכם את העסק

שיווק דיגיטלי: איך עושים את זה נכון בשנת 2022

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים

עוד מאמרים

השירותים שלנו

אנחנו זמינים לכם השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן